search

Masseutsendelser av e-poster

e-poster, masseutsendelser

Finn ut hvordan masseutsendelser kan øke salget for din bedrift.

Fungerer masseutsendelser av e-poster?

E-postmarkedsføring ender fort i masseutsendelser. En gammel lov sier at jo flere du spør, jo større er sjansene for at du får ja. Og i mange år kunne du benytte masseutsendelser av e-poster med effekt.

Dessverre er det slik i dagens landskap at dette ikke er lønnsomt lenger. Masseproduserte e-poster klarer ikke konvertere godt nok til at hverken ressurser eller tid gjør at det er verdt det.

Så hva er så løsningen på dette problemet? Les videre for vår formel til å lykkes med e-postmarkedsføring!

Masseutsendelser av e-poster

Hva innebærer masseutsending av e-poster?

Masseutsendelser av e-post fokuserer på en meget bred målgruppe, der alle mottar det samme tilbudet. Poenget er naturligvis at det krever minimalt med tid å få budskapet sitt ut.

Trenden har druknet i dagens landskap, der personalisering av tilbud er en nøkkel til suksess. Det er ikke overraskende at generelle e-poster fort blir ignorert, når kundene har sett det samme hundre ganger før.

Strategien pleide å fungere når konkurransen gjorde akkurat det samme. E-postene kan tross alt fortsatt gi mye verdi og kommunisere godt med kundene.

Kom i gang nå!

Vi gir deg informasjonen du trenger for masseutsendelser for økt salg.

Personalisering av masseutsendelser

Masseutsendelser av e-poster

Dersom du personaliserer masseutsendelsene, vil dette ha den ønskede effekten? Du kan for eksempel skrive inn kundens navn, inkludere datoer, og tilføre andre elementer.

Realiteten er at programvare i dag kan gjøre e-poster veldig troverdige – det vil si at den som leser ikke nødvendigvis alltid ser at e-posten er ment som en masseutsendelse, og den kan føles personlig.

Skreddersydde e-poster er veien å gå

Men hverken masseutsendelser eller personaliserte masseutsendelser vil ha den ønskede effekten i 2020. Bakgrunnen for dette er at landskapet ellers simpelthen ikke kaller for dette.

Selv en e-post med ditt navn og noe spesifikk informasjon om tidspunkt, din bedrift, dine interesser, osv., forstår de fleste at er generert i mange tilfeller. Skreddersydde e-poster eneste utveien.

Men hva betyr egentlig det? Jo, det betyr at i stedet for e-post til 1,000 mennesker, kan det hende du kun får skrevet til 10 personer på mandag. 

Har du gjort jobben godt med prospektering og skriving, så vil du derimot konvertere langt bedre på disse e-postene. Prospekter vil faktisk åpne opp, lese, og respondere, fremfor å kaste deg i søppelkurven. 

Trenger du hjelp til bedre e-postmarkedsføring?

God e-postmarkedsføring er ingen enkel oppgave. Dersom du i dag sender hundrevis, alternativ tusenvis, av e-poster til kundelisten, gjør du mest sannsynlig det uten gode konverteringer.

Ta vare på dine leads, og produser e-poster som konverterer mye bedre. Det gjør du gjennom skreddersydde e-poster som setter kundene i fokus.

Trenger du hjelp til bedre e-postmarkedsføring? Vi i Moo Gruppen tar gjerne en uforpliktende samtale med deg i dag, der vi kan gå over de beste strategiene for dine e-poster!

 Kontakt oss her→

Ønsker du å øke omsetningen i din Magento 2 nettbutikk? Da er det på høy tid å begynne å tenke mer på personalisering for din målgruppe.

Med en prosjektleder som følger deg som kunde gjennom leveransen og gjennomføringen av prosjektet, oppnår vi god innsikt, forståelse og kontroll.

E-post er kanskje den mest kostnadseffektive måten å kommunisere med potensielle kunder på. Det er imidlertid ikke spesielt gunstig å sende én og samme e-post til alle kunder hver gang.