Forarbeid og digital markedsstrategi
Vi hjelper deg å innhente informasjonen om egne kunder. Basert på profilering, tilgjengelige data og ønskede markedsføringskanaler kommer vi sammen frem til en digital markedsstrategi. Vi ser blant annet på hvordan kunder gjennomfører en kjøpsprosess og hvilke hjelpemidler de bruker i denne prosessen. F.eks. bruker de søk, sosiale medier, e-post eller “jungeltelegrafen”. Klikker de på annonsene via søk, apper eller nettsteder de besøker daglig. Hva er de demografiske variablene? I hvilken grad passer deres beskrivelse av egen målgruppen opp mot sluttbrukerne som faktisk handler hos dere?
For å lykkes med digital markedsføring, må man profilere kundene som faktisk gjennomfører kjøp og legge til rette for at disse og lignende personer handler hos dere.
Noen av områdene vi jobber med innenfor digital Markedsføring
- Planlegge og gjennomføre din digitale markedsstrategi
- Innhente og analysere informasjon
- Søkemotormarkedsføring (SEM)
- Annonsering i sosiale medier
- Shopping-annonser
- Banner og displayannonser
- Søkemotoroptimalisering (SEO)
- Evaluering og optimalisering
- Nyhetsbrev
- Chat og support
Digital markedsføring med Google Ads
Google Ads, tidligere Google AdWords, er annonser i Google sitt økosystem. Annonsene dukker opp i Google sitt søkenettverk og hos Google sine nettverkspartnere i form av tekstannonser, bildeannonser, shopping-annonser eller videoannonser. Vi hjelper deg å velge kombinasjonen av annonseringsformat som er relevant for din bedrift.
Digital markedsføring med Google Shopping
Vi anbefaler Google Shopping til alle med nettbutikk. Shopping-annonsene vises i søk, eller som displayannonser. Shopping-annonser er veldig effektive som remarketing-annonser. Annonsene kan i tillegg kobles til nyhetsbrev, for eksempel med mailchimp. På denne måten kan man skreddersy innholdet i de ulike nyhetsbrevene, til å vise produkter kundene har sett på og lignende produkter.
Digital markedsføring med SEO
Innholdsmarkedsføring og blogging er viktig for å generere organiske treff til eget nettsted. Med SEO eller søkemotoroptimalisering, sørger man for en god plassering i søkenettverkene, på ord og begreper relevante for egen bedrift. Vi kan innholdsproduksjon og søkemotoroptimalisering.
Digital markedsføring med nyhetsbrev
For å ivareta eksisterende kunder, skape lojale kunder og ta kontroll over egne markedsføringskanaler, er nyhetsbrev et viktig verktøy. Vi setter opp nyhetsbrev-konto og gir rådgiving for bruk og muligheter, for alle våre kunder.
Annonsering i sosiale medier
Vi hjelper også våre kunder med annonsering i sosiale medier som Facebook, Instagram, Linkedin med mer. Har du spørsmål til hvilke medier du kan annonsere i og hvilke kanaler som egner seg for din bedrift, gir vi deg rådgiving.
Rapportering og optimalisering av digital markedsføring
Rapportering og optimalisering er noe vi har fokus på i alle prosesser. For å få mest ut av pengene er det viktig å optimalisere den digitale markedsføringen og oppdatere markedsplanen med jevne mellomrom. Som kunde får du rapporter med frekvens basert på valgt SLA-avtale. Med utgangspunkt i rapportene, kommer vi med råd og blir enige om optimaliseringstiltak for videre drift.
Vi er offisielle Google-partnere