search

Moo Gruppen hjelper deg med personalisering i Magento 2 (Magento 2)

Skreddersy kundeopplevelsen med personalisering i Magento 2 

Personalisering i Magento 2

Ønsker du å øke omsetningen i din Magento 2 nettbutikk? Da er det på høy tid å begynne å tenke mer på personalisering for din målgruppe. 

 

Å drive nettbutikk i dag kommer med et bredt sett utfordringer. Man må ofte nå ut til en målgruppe hvor samtlige har individuelle preferanser. Dermed kan det være vanskelig å alltid nå alle hele tiden. Det virker kanskje umulig å tilfredsstille ulike mennesker samtidig. For hvordan i alle dager skal man kunne vise en person produkter eller tjenester tilpasset henne, og på nøyaktig samme tid vise en annen person produkter og tjenester tilpasset ham – i en og samme nettbutikk? 

 

Mange har fått med seg at viktigheten av brukervennlighet og en effektiv kundereise. Flere vet også at man vil måtte tilpasse seg sine kunders ønsker og behov for å skape flere konverteringer. Med ulike verktøy og teknikker er det i dag enklere enn noensinne å finne ut hva ulike individer er på jakt etter, og hva de foretrekker å bli møtt med i en nettbutikk. 

 

Så hvordan implementerer man disse ønskene i praksis? Det kan du gjøre ved å sørge for god segmentering og personalisering. I Magento 2 blir dette lett!

Hva innebærer personalisering for Magento 2? 

Personalisering er en strategi som bestemmes utfra en kundes profil, oppførsel og demografi. Denne informasjonen kan enkelt hentes ut fra kundeinformasjon, som registreres i moderne nettbutikker i henhold til GDPR-reglementet. 

 

Segmentering vil på sin side fokusere på en gruppe, og kontrolleres av markedsføringsansvarlig, mens personalisering fokuserer på den enkelte kunde, og kontrolleres kun av data samlet inn automatisk. 

 

Ved å benytte seg av AI og algoritmer er det i dag enkelt å få tilgang til ulik informasjon om kunder, og dermed blir det enklere å tilby disse kundene relevante produkter eller tjenester i henhold til deres interesser og kjøpemønstre. På denne måten kan du også jobbe mer effektivt med din branding på et individuelt nivå, og utvikle et bedre bånd til dine kunder.

 

Har du en Magento 2 nettbutikk vil du kunne innhetene verdifull kundeinformasjon med det samme noen lander på din side, og godkjenner personopplysningsinnhenting. Basert på denne informasjonen kan du skreddersy et kundeløp, som både vil kunne gagne deg og den gitte kunden. I Magento 2 kan personalisering gjøres på ulike måter. 

Kom i gang nå!

Få hjelp med personalisering i Magento 2 du også!

Hva slags kundeinformasjon kan jeg få i Magento 2? 

I Magento 2 kan du innhente verdifull informasjon om dine kunder på en enkel og effektivt måte. Denne informasjonen kan du deretter benytte deg av slik at du enklere kan skape en personlig kjøpsopplevelse for hver enkelt kunde. Du kan for eksempel få oversikt over: 

 

  • Om kunden som besøker nettbutikken din er ny eller tilbakevendende
  • Hvor trafikken inn til din nettside kommer fra
  • Hvor lenge en kunde er inne på din side 
  • Hvor mange undersider din kunde kikker på 
  • Hvilke produkter din kunde interesserer seg for i din nettbutikk 
  • Hvorvidt din kunde har markert at han eller hun liker et produkt på din side
  • Hva din kunde tidligere har kjøpt 
  • Hvilket land, hvilken by eller hvilket område din kunde befinner seg i
  • Hva din kunde søker på i din nettbutikk 
  • Hva din kunde har i sin handlevogn 

 

Ved å innhente slik informasjon blir det mye enklere å vite hvilke kunder man bør tilby rabaterte tilbud til, og for eksempel hvilke kunder du bør vise relaterte produkter og tilbehør til dersom de har kjøpt spesifikke varer hos deg. Ved å identifisere hvor din kunde er kan du også enklere vurdere om du for eksempel skal vise dem sesongrelevante produkter som matcher været der de er. 

Moo Gruppen hjelper deg med personalisering i Magento 2!

Personalisering i Magento 2 vil for svært mange føre til en økt omsetning og bedre konverteringstall. Hvis du trenger hjelp med å implementere gode løsninger for personalisering kan vi i Moo Gruppen hjelpe deg. 

 

Moo Gruppen er et utviklingsselskap som i lang tid har arbeidet med ulike nettsider, nettbutikker, webutvikling, digital markedsføring og logistikk. Vi vet hvor viktig personalisering er i dagens marked, spesielt dersom man vil holde tritt med sine konkurrenter på nett. De som satser på personalisering er også de som ser den største fremgangen og suksessen.

 

Selv om Magento 2 er en brukervennlig plattform, kan det likevel være utfordrende å arbeide med personalisering på en ryddig, oversiktlig og effektiv måte. Mye kan automatiseres, men det er viktig å vite hvordan man skal tilrettelegge for god automatisering, samt identifisere hva som ikke kan automatiseres. Hva en nettbutikk har behov for når det kommer til personalisering er også viktig å vurdere. Man trenger ikke overkomplisere denne reisen, og dra inn unødvendig informasjon om sine kunder som ikke fører noe sted.  

 

Det finnes svært mange muligheter man i dag kan benytte seg av i Magento 2, som vil være med på å skape en bedre nettbutikk for både deg og dine kunder. Trenger du hjelp med personalisering i Magento 2? Ta kontakt med oss for en hyggelig og uforpliktende prat da vel! Kontakt oss her –> 

Se hvorfor WordPress nettbutikk med Woocommerce er verdens beste kombinasjon!

Med en prosjektleder som følger deg som kunde gjennom leveransen og gjennomføringen av prosjektet, oppnår vi god innsikt, forståelse og kontroll.

E-handels-giganten Amazon kommer til Sverige. Hva betyr dette for norsk varehandel og din nettbutikk?