search

Ecommerce markedsføringsstrategi for bedre resultater (pim og netthandel)

Gjør nettbutikken din en tjeneste – bruk ecommerce markedsføringsstrategi 

Ecommerce markedsføringsstrategi

Det finnes en rekke ulike markedsføringsstrategier nettbutikker kan benytte seg av for å øke kundetilfredshet, konverteringer og omsetningen sin. Men hvordan sikrer man den rette strategien? 

 

Når flere og flere nettbutikker konkurrerer om de samme kundene, gjelder det å ha utviklet en god markedsføringsstrategi som tiltrekker, inspirerer, gleder og konverterer. I dag er det aller fleste nettkunder gode på å gjøre research, og samtlige ønsker å handle i nettbutikker som ikke kun tilbyr gode varer eller lave priser, men som de også klarer å bygge en relasjon med. 

 

Det har på mange måter blir vanskeligere å drive god netthandel. Konkurransen er stor, og kundene både skeptiske og kanskje også kravstore. Med rett ecommerce markedsføringsstrategi vil du lettere navigere deg gjennom utfordringene som står i kø, slik at du kan oppnå en nettbutikk som dine kunder vil ha glede av. 

ecommerce markedsføringsstrategi

Hva handler egentlig ecommerce markedsføringsstrategi om? 

Ecommerce markedsføringsstrategier handler om å drive trafikk inn til din nettbutikk, og gjerne føre kunder gjennom en godt utviklet kundereise. Først vil man kanskje hente inn potensielle kunder som kun er interesserte i å lese innholdet du har utviklet, men etterhvert vil man gjennom strategisk planlegging kunne konvertere potensielle kunder, til faktiske kunder. 

 

Det finnes utallige tilnærmingsmåter når det kommer til ecommerce markedsføringsstrategier. Man kan velge å fokusere på å øke sin organiske trafikk gjennom velutviklet SEO-arbeid, man kan lene seg tungt på sine sosiale medier-kanaler, man kan betale for annonser som vises i ulike søkemotorer, eller for annonser i tradisjonelle medier. Det er også mulig å mikse ulike tilnærminger og strategier dersom man har mulighet til det. Da vil man også enkelt kunne oppdage hva som fungerer, og hva som ikke fungerer. 

 

Når man arbeider med markedsføringsstrategier for ecommerce, er det viktig å alltid holde seg oppdatert på trender, regler og nye muligheter. Moderne markedsføring endrer seg lynraskt, og det samme gjør algoritmer. Nettopp derfor er det så viktig å hele tiden jobbe med, og utvikle sin markedsføringsstrategi. Det må jobbes hardt og ofte med denne type strategi hvis man ønsker å se resultater, men resultatene vil absolutt komme dersom dette gjøres på rett måte.    

Kom i gang nå!

Få hjelp til å utvikle din Ecommerce markedsføringsstrategi av en av våre gode rådgivere.

Hvordan velge rett strategi? 

utvikle markedsføringsstrategi

Det vil være svært individuelt hvilken markedsføringsstrategi som gir resultater fra nettbutikk til nettbutikk. Her vil ulike faktorer spille en viktig rolle. Før man velger en strategi må man nemlig først tenke på hva slags type nettbutikk man har eller ønsker å bygge opp. Hva tilbyr du? Selger du varer, produkter eller tjenester? Og hvilke varer, produkter eller tjenester er det du faktisk selger? 

 

Identifiser hva din nettbutikk tilbyr, hva du kan gjøre for dine kunder, og ikke minst – hvem kundegruppen din er. Det sier seg selv at man mest sannsynlig vil måtte benytte seg av en helt annen strategi dersom man selger snekkertjenester i Horten, enn man vil bruke dersom man selger sminkeprodukter over hele landet. 

 

Jo mer du klarer å kartlegge, desto lettere vil det bli å velge rett markedsføringsstrategi. Selv om dette i seg selv kan være en stor jobb, vil du ikke trenge å utføre den alene. Det finnes i dag mange gode selskap som kan være behjelpelige når det kommer til utvikling, rådgivning, strategi og markedsføring. 

 

Dersom man trenger å samarbeide med et selskap eller et byrå som er gode på netthandel og nettbutikker, kan man også som regel få god hjelp til å velge ut en strategi som fungerer for seg. Her vil et selskap kunne skreddersy tilnærmingsmetoder, og passe på at du bruker strategier som fører til virkelige resultater. 

La Moo Gruppen være din strategiske rådgiver og sparringspartner 

Trenger du å utvikle din markedsføringsstrategi? Ser du ikke resultatene du drømmer om? Da kan det være på tide å inngå et samarbeid med dyktige fagfolk, som kan gi deg råd når det kommer til strategisk markedsføring for ecommerce. 

 

Moo Gruppen er et fullverdig utviklingsselskap, hvor du kan finne kompetente ansatte fra ulike fagmiljøer. Vi er eksperter på ecommerce, og kan hjelpe deg med utvikling av nettbutikker, nettsider, din digitale markedsføring og selvsagt også webutvikling. For oss er det helt essensielt å sikre god kommunikasjon og dialog med våre kunder, sette oss inn i deres bransje, samt analysere din nettbutikk i dybden, slik at vi kan løfte nettbutikken din dit den fortjener å være.   

 

I Moo Gruppen er vi ivrige, lidenskapelige og litt nerdete, hvis vi skal være ærlige. Vi følger nøye med på alt innen web-utvikling og ny teknologi, elsker å utforske nye trender og slutter aldri å lære oss nye ferdigheter. Med oss på laget kan du være sikker på at din netthandel til stadighet vil bli holdt oppdatert. Vi forbedrer, forbedrer og forbedrer litt til, og implementerer alltid løsninger som vil optimalisere nettbutikken din. Både for deg, dine ansatte og dine kunder. 

 

Føler du at vi kanskje kan være en god match for hverandre? Ta kontakt da vel, så kan vi sammen finne ut hvordan din ecommerce markedsføringsstrategi kan bli bedre! Kontakt oss her→

Se hvorfor WordPress nettbutikk med Woocommerce er verdens beste kombinasjon!

Med en prosjektleder som følger deg som kunde gjennom leveransen og gjennomføringen av prosjektet, oppnår vi god innsikt, forståelse og kontroll.

E-handels-giganten Amazon kommer til Sverige. Hva betyr dette for norsk varehandel og din nettbutikk?