search

Digital strategi og rådgivning for din nettbutikk

Vi bruker årelang erfaring til å utvikle din digitale strategi

Digital strategi og rådgivning

En digital strategi fokuserer på å bruke ny teknologi for å forbedre din bedrift og oppnå nye resultater. Dette kan innebære å skape nye funksjoner og tjenester, eller effektivisere de nåværende arbeidsprosessen. 

 

Moo Gruppen jobber helhetlig med digital strategi – vi kan hjelpe med alt fra analyse og markedsføring, til design og utvikling. Kontakt oss i dag og se hva vi kan gjøre for å hjelpe deg med å nå dine mål!

 

Nettbutikker og bedrifter har aldri hatt flere ulike plattformer og kanaler og forholde seg til, enn det de har i dag. Det er gjennom disse digitale kanalene at du kan kommunisere med potensielle kunder og samarbeidspartnere, så vel som eksisterende kunder. For å samle denne kommunikasjonen og treffe de riktige kundene, er det viktig med en god og strukturert digital strategi.

digital strategi for bedrifter

Hva er formålet med en digital strategi?

Begrepet «Digital Strategi» kan romme så mangt, men hensikten er å øke salg og kundelojalitet, samtidig som bedriften skal nå de interne og eksterne målene sine. Moo Gruppen hjelper med digital strategi i alle ledd. Dette vil si alt fra utvikling av nettside og design, til analyser og markedsføring som skal identifisere og treffe målgruppen din.

 

Hvordan vi utarbeider en digital strategi vil variere. Det første som må gjøres er å kartlegge hvilket utgangspunktet bedriften har, og hvilke områder som skal prioriteres fremover. En nettbutikk sitter på mye kundedata som kan gi et godt bilde av bruker mønstrene til sine kunder. Med en digital strategi kan vi analysere disse dataene for så å legge en plan om hva som skal forbedres.

 

En analyse vil også se på hvor mye trafikk nettsiden din har, og hvordan denne har vokst eller sunket de siste årene. Hva har fungert? Hva må forbedres? For å finne svar på dette bruker vi verktøy som trekker ut nøkkeltall og data fra din nettside. Deretter legger vi en plan for hvilke mål bedriften har. Som regel vil dette være mål om å øke salg, vekst, brukervennlig og funksjonalitet.

 

Disse målsettingene skal fortelle oss om hvordan du ønsker at bedriftens digitale tilstedeværelse skal være. Vi lager en digital strategi ut ifra dine mål, med muligheter og løsninger for å takle kjernen av problemområder og forbedringspotensial. Sammen finner vi de rette spørsmålene, legger strategiske og oppnåelig mål og skaper gode resultater for din bedrift.

Kom i gang nå!

Motta digital strategi og rådgivning i dag!

Design og utvikling

Gjennom analyser av bruksmønster, kan vi se hvordan kunder bruker ditt nettsted. Kommer de tilbake? Er det noen sider de bruker lengre tid på enn andre? Hvis du opplever at besøkende raskt klikker seg ut av nettstedet ditt, kan dette være et tegn på at de ikke finner siden brukervennlig, eller at det tar for lang tid for kunden å finne informasjonen de er ute etter.

 

Vi kan hjelpe deg med å utvikle strategiske og brukervennlige design, som er skreddersydd for at dine kunder skal finne det de er på jakt etter. Mangler du funksjoner som gjør brukeropplevelsen komplisert og vanskelig? Vi utvikler nettsider fra bunnen av og kan bistå med innovative utvidelser som forbedrer funksjonalitet. En nettside skal være et verktøy som hjelper deg og vokse, og derfor er det viktig at den snakker språket til kundene dine og gir dem tillit til deg og dine tjenester.

digital strategi og rådgivning

Identifisering av målgrupper og markedsføring

Noen opplever at de ikke når ut til de rette målgruppene. Dette kan for eksempel komme av at nettstedet ikke er søkemotoroptimalisert, eller at de ikke snakker til kundene i de rette kanalene. Kundenes krav blir stadig høyere, og de forventer å få informasjonen de vil ha i de kanalene de bruker mest. Med analyse av målgruppen kan vi hjelpe deg med å identifisere hvilke kanaler det vil være mest lukrativt å markedsføre seg selv i.

 

Vi jobber alltid for at optimalisere nettsider og innhold for søkemotorer. Men her er det også viktig å optimalisere for de aktuelle kanalene. Mange bedrifter legger gjerne for mye vekt på en enkelt kanal, men faktum er at kundene ofte forholde seg til flere ulike kanaler gjennom en kjøpsprosess. Vi kan hjelpe deg med å kombinere de aller mest relevante kanalene for din målgruppe, og deretter hjelpe deg hvordan du kommuniserer gjennom disse.

 

Nøkkelen til en god nettside ligger ofte i innholdet. Her er det viktig å produsere innhold som treffer de riktige målgruppene og som er skreddersydd for kanalen de skal publiserer i. Du kan publiserer det samme innholdet på Facebook, sosiale medier, blogg og egen nettside – men det om tilpasses og skrives om for hver enkelt kanal. Slik legger du til rette for god markedsføring som gir resultater.

La oss hjelpe deg med digital strategi og rådgivning!

Etter den digitale strategien er lagt og publisert, vil vi sitte igjen med verdifulle resultater og data som kan hjelpe deg videre. Her vil vi få et innblikk i hva som har fungert og hva som har vært mest lønnsomt. 

 

En digital strategi skal være levende, og her er det mulig å justere og gjøre endringer underveis. Strategien blir oppdatert etter hvert som vi får innsikt basert på kundeadferd og resultater. Siden markedet alltid er i endring, er det viktig å være på tå hev.

 

Analyse av resultatene kan fortelle hvilke metoder som har fungert. Hva har økt salget? Hvor mange påmeldinger til nyhetsbrev fikk bedriften? Har trafikktallene og kundehenvendelser økt? Gjennom testing hele veien, finner vi de beste strategiene for deg.

 

Med denne informasjonen kan vi kontinuerlig jobbe for å optimalisere markedsføring og design, slik at vi hele tiden jobber for å skape enda bedre resultater. Moo Gruppen har bred erfaring med digital strategi og rådgivning, og vi ser frem til å også hjelpe din nettbutikk!  Kontakt oss her→

Se hvorfor WordPress nettbutikk med Woocommerce er verdens beste kombinasjon!

Med en prosjektleder som følger deg som kunde gjennom leveransen og gjennomføringen av prosjektet, oppnår vi god innsikt, forståelse og kontroll.

E-handels-giganten Amazon kommer til Sverige. Hva betyr dette for norsk varehandel og din nettbutikk?