Innholdsstrategi for din nettbutikk
Hva er formålet med innholdet?
Det viktigste spørsmålet du må stille deg selv er hva formålet med innholdet er. Hvor kunden befinner seg i salgstrakten er her helt essensielt. Er innholdet kun rettet mot å øke trafikk, utdanne kundene om produktet, eller fullføre salget?
Dersom nettbutikken leverer riktig innhold til riktig bruker, vil dette være meget effektivt. Men dersom en leverer feil innhold, kan dette være sløste penger, og eventuelt også skade merkevaren.Relevansen i innholdet er tross alt ett av de viktigste signalene Google blant annet ser på.
Du har her en unik mulighet til å forme din innholdsstrategi etter statistikk. Bruker du analytiske verktøy, kan du enkelt se hvilket innhold som oppnår hvilke handlinger. Konverterer ikke artikkelen som hadde denne intensjonen, kan det være en god ide å pusse opp innholdet litt.
Språk, tone, og fremstilling
Minst like viktig som formålet, er hvordan innholdet faktisk fremstilles. Her vil en nettbutikk kanskje skrive en blogg, dele nyheter, publisere anmeldelser, lage kampanjer, og mye mer. Hvordan skal språket og tonen i disse tekstene være?
Videre er det viktig å identifisere nettopp hvor disse tekstene skal plasseres. Et evig problem er hvor mye tekst, og ikke minst hvilken, som skal være på forsiden. Hvilket innhold skal undersidene ha? Og hvilke undersider skal en i det hele tatt utvikle?
Moo Gruppen bistår deg med innholdsstrategi til din nettbutikk
Dersom du ønsker å utrette innholdsstrategi til din nettbutikk, vil Moo Gruppen mer enn gjerne bistå
deg. Vi setter oss gjerne ned med en kopp kaffe og tar en prat om hvordan innhold kan styrke din nettbutikk. Kontakt oss i dag for en helt uforpliktende prat!