search

Innholdsstrategi for din nettbutikk

innholdsstrategi for nettbutikk

I denne artikkelen skal vi raskt gå gjennom hvordan du kan benytte deg av innholdsstrategi for økt salg.

Innholdsstrategi

Hva er formålet med innholdet?

Det viktigste spørsmålet du må stille deg selv er hva formålet med innholdet er. Hvor kunden befinner seg i salgstrakten er her helt essensielt. Er innholdet kun rettet mot å øke trafikk, utdanne kundene om produktet, eller fullføre salget?
Dersom nettbutikken leverer riktig innhold til riktig bruker, vil dette være meget effektivt. Men dersom en leverer feil innhold, kan dette være sløste penger, og eventuelt også skade merkevaren.Relevansen i innholdet er tross alt ett av de viktigste signalene Google blant annet ser på.
Du har her en unik mulighet til å forme din innholdsstrategi etter statistikk. Bruker du analytiske verktøy, kan du enkelt se hvilket innhold som oppnår hvilke handlinger. Konverterer ikke artikkelen som hadde denne intensjonen, kan det være en god ide å pusse opp innholdet litt.

Språk, tone, og fremstilling

Minst like viktig som formålet, er hvordan innholdet faktisk fremstilles. Her vil en nettbutikk kanskje skrive en blogg, dele nyheter, publisere anmeldelser, lage kampanjer, og mye mer. Hvordan skal språket og tonen i disse tekstene være?
Videre er det viktig å identifisere nettopp hvor disse tekstene skal plasseres. Et evig problem er hvor mye tekst, og ikke minst hvilken, som skal være på forsiden. Hvilket innhold skal undersidene ha? Og hvilke undersider skal en i det hele tatt utvikle?

Kom i gang nå!

Vi kan hjelpe deg med innholdsstrategi.

Moo Gruppen bistår deg med innholdsstrategi til din nettbutikk

Strattegimøte

Dersom du ønsker å utrette innholdsstrategi til din nettbutikk, vil Moo Gruppen mer enn gjerne bistå
deg. Vi setter oss gjerne ned med en kopp kaffe og tar en prat om hvordan innhold kan styrke din  nettbutikk. Kontakt oss i dag for en helt uforpliktende prat!

Kontakt oss her

Stikkord i WordPress bør være en viktig del av din innholdsstrategi. Allikevel vet så få om denne funksjonen og hvordan en optimaliserer bruken av det. Hva er egentlig stikkord i WordPress, og hvordan kan en best dra nytte av disse?

Med en prosjektleder som følger deg som kunde gjennom leveransen og gjennomføringen av prosjektet, oppnår vi god innsikt, forståelse og kontroll.

Vi fungerer som en totalleverandør for våre kunder og henter inn kompetanse og løsninger fra partnere der det kreves,