Hva koster HubSpot?
Hva koster HubSpot?
HubSpot er blant markedets ledende programvareløsninger når det kommer til kundeservice, markedsføring og salg for bedrifter. Løsningen gir bedriften mange geniale web-funksjoner, og kan blant annet hjelpe med å generere leads eller skaffe kunder. Hva koster HubSpot ? Det vil du i denne artikkelen få svaret på.
Den kanskje viktigste grunnen til å velge denne programvareløsningen, er at den gir deg full oversikt. Her slipper du å ha mange ulike applikasjoner – for eksempel for blogg, sosiale medier, e-post, CRM og lignende – siden du får alt på ett sted.
Dette gir deg også full eierskap til bedriftens egne data, samt informasjon om kundens atferd. Løsningen er også sky-basert, og har jevnlige oppdateringer som sørger for optimal ytelse.
Men hva koster HubSpot? Er dette noe bedriften din kan ta seg råd til, eller bør du se etter andre alternativer?
Flere moduler og prisnivåer
Det første du bør være klar over, er at HubSpot består av en rekke ulike moduler. Hver av disse modulene har dessuten flere forskjellige prisnivåer.
Det gjelder med andre ord å finne ut hvilke behov bedriften din har, og deretter bestemme deg for løsning. Sett gjerne opp et budsjett også, slik at du på forhånd vet hva du kan ta deg råd til. De ulike modulene i HubSpot er som følger:
De overnevnte modulene kan kjøpes med tre ulike lisensnivåer, nemlig Enterprise, Professional og Starter. Hvilket nivå har du bruk for? Dette kommer blant annet an på hvilke funksjoner bedriften trenger.
HubSpot Marketing Starter
HubSpot Marketing Starter er kanskje best for små selskaper som ønsker å teste ut hvilke funksjoner programvareløsningen kan by på.
Dette er en god anledning til å finne ut om inbound marketing er noe bedriften ønsker å satse på.
HubSpot Professional
Bedrifter som vet at inbound marketing er en markedsføringsstrategi de ønsker å anvende, kan med fordel velge HubSpot Professional.
Dette passer for middels store til store bedrifter, men kan selvfølgelig også anvendes av mindre virksomheter.
HubSpot Enterprise
Store, globale bedrifter som satser hardt på inbound marketing, bør absolutt gå for HubSpot Enterprise.
Dette lisensnivået er det dyreste, men gir deg også flest funksjoner. Dette passer utmerket for bedrifter som ønsker en fullverdig totalløsning.
Hva koster HubSpot Service Hub? – Funksjoner og pris
HubSpot Service Hub er spesielt nyttig for bedrifter som ønsker å legge vekt på god kundebehandling. Her vil de ansatte i kundeservice få en rekke verktøy som forenkler og effektiviserer kundekommunikasjon. Gi rask og god kundeservice, og få fornøyde kunder!
Har du HubSpot Service Hub Starter, vil dette gi bedriften tilgang til funksjoner som møtebooking, maler for e-post og mulighet for å ringe kunden via kundekortet.
Med HubSpot Service Hub Professional vil du kunne dra nytte av undersøkelser som lar deg sjekke kundetilfredshet, personlige videomøter og en egen kunnskapsdatabase.
Den dyreste varianten, HubSpot Service Hub Enterprise, gir deg mulighet til å spore svartid, og å benytte deg av signe sign-in. På toppen av dette får du tilgang til innebygde manuskripter.
- HubSpot Service Hub Starter: 50 $ per måned
- HubSpot Service Hub Professional: 400 $ per måned
- HubSpot Service Hub Enterprise: 1 200 $ per måned
Hva koster HubSpot Sales Hub?- Funksjoner og pris
Dersom bedriften din ønsker god oversikt over alt fra salgsprosess til kundens aktiviteter, er HubSpot Sales Hub midt i blinken. Denne versjonen tillater deg å arbeide mer effektivt med bedriftens varme leads. Du kan også forkorte salgssyklusen betraktelig.
Dersom du har HubSpot Sales Hub Starter, vil du få tilgang til gode basisverktøy som gir deg oversikt og system i salgsprosessen. Spot utsendelser av e-post, få tilgang til møteverktøy og kontakt bedriftens leads via kontaktkortet.
Med HubSpot Sales Hub Professional vil du kunne kommunisere med kontaktene dine via personlige videomøter. Du får også tilgang på automatiserte salgsfunksjoner og lead scoring.
Går du for den dyreste varianten, HubSpot Sales Hub Enterprise, vil du blant annet kunne se en detaljert oversikt over inntekter. Her får du også funksjoner som elektronisk signatur på kontrakter, transkriberte samtaler via telefon og automatisk godkjennelse av salgstilbud.
- HubSpot Sales Hub Starter: 50 $ per måned
- HubSpot Sales Hub Professional: 500 $ per måned
- HubSpot Sales Hub Enterprise: 1 200 $ per måned
Hva koster HubSpot Marketing Hub? – Funksjoner og pris
HubSpot Marketing gir deg alle verktøyene du trenger dersom bedriften ønsker å fokusere på markedsføring. Dette er spesielt gunstig for bedrifter som jobber med inbound marketing, og som vil generere leads på tvers av domener, geografiske grenser og språk.
Med HubSpot Marketing Starter får du grunnleggende funksjoner som listesegmentering, og mulighet for å lage dashboards og rapporter. Du kan også benytte modulen til e-postmarkedsføring, SoMe-innlegg, og annonseadministrering.
HubSpot Professional gir deg mulighet for å dele smart innhold og å ha en egen bedriftsblogg. I tillegg kan du benytte deg av markedsautomasjon.
Med modulen Enterprise får du en rekke funksjoner, inkludert mulighet for å skreddersy rapportering, eller forutsigende lead-scoring. Modulen gir deg også tilgang på single sign-on.
- HubSpot Marketing Starter: 50 $ per måned (tillater 1 000 kontakter)
- HubSpot Marketing Professional: 800 $ per måned (tillater 1 000 kontakter)
- HubSpot Marketing Enterprise: 3 200 $ per måned (tillater 10 000 kontakter)
Finnes det gratisversjon av HubSpot?
Ja! Du kan finne gratisversjoner av hver HubSpot-modul. Disse vil gi deg mulighet til å benytte basisfunksjoner innen kundeservice, salg eller markedsføring – alt etter hvilken modul du velger.
Vær imidlertid obs på at gratisversjonene kun tillater begrenset bruk. Du vil imidlertid kunne anvende funksjoner som planleggingsverktøy til møter, e-post, nyhetsbrevfunksjoner, live chat og CRM-systemet. HubSpot CRM tillater deg å organisere, øke og spore pipelinen din
Det er også verdt å merke seg at HubSpot sin logo vil være synlig i e-poster du sender ut og på nettsiden din, dersom du bruker gratisversjonen. Oppgraderer du, vil denne logoen forsvinne.
De fleste bedrifter har kanskje flere behov enn hva gratisversjonene tilbyr, men du får uansett et inntrykk av hva tjenestene kan gjøre for bedriften din. Test derfor gjerne en gratisversjon før du kjøper HubSpot.
Pris på HubSpot CMS | Publiseringssystem
Dersom du har behov for et CMS, er dette noe du vil få inkludert i prisen om du velger et Enterprise-produkt. Du kan også kjøpe CMS utenom dersom du har Starter eller Professional – om behovet skulle melde seg.
HubSpot CMS lar deg bygge nettsider som er optimalisert ønskede enheter. Du kan dessuten skreddersy besøksopplevelsen til kundene ved å anvende data du henter fra HubSpot CRM eller ulike markedsføringsverktøy. Enklere blir det knapt!
HubSpot sitt publiseringssystem koster fra 300 $ og oppover per måned. Dette gir deg tilgang til forskjellige funksjoner. Du kan blant annet dele smart innhold som er tilpasset mobil, nettbrett og desktop. I tillegg fås tilgang til skjemaer og handlingsdrivere.
Trenger du hjelp med HubSpot?
Dersom du ønsker hjelp med å integrere HubSpot i bedriftens system, kan Moo Gruppen hjelpe deg med dette. Enten du trenger hjelp med markedsføring, salg eller kundeservice, har vi løsningene du trenger.
Vi har lang erfaring med smarte webløsninger, og bidrar til at bedriften din kan oppnå bedre konverteringsrate. Se fram til innbydende og raske løsninger som hjelper deg å nå bedriftens mål. Kontakt oss i dag dersom du ønsker mer informasjon!