Digital Transformasjon av din nettbutikk

Helhjertet digital transformasjon
Økonomien der flere og flere jobber hjemmefra har blomstret sterkt opp de siste årene som en følge av teknologiens utvikling. I tillegg har skole, underholdning, handel, og til og med legetjenester for eksempel, blitt populært over nett. Dette åpner mange muligheter for bedrifter.
Over de siste tiårene har bedrifter brukt nesten 15 trillioner kroner på omstillingen til det digitale. Statistikkene tilsier at 70 % av disse bedriftene ikke oppnådde målene de ønsket. Mye av dette handler om at bedriftene endrer bedriftens modell, fremfor å faktisk digitalisere driften helhjertet.
Helhjertet digital transformasjon er nemlig det som må til for å lykkes i dag. Det hjelper rett og slett ikke å bare digitalisere en tidligere fysisk prosess. Denne prosessen må veves inn i det digitale nettverket og samspille med systemet. I denne artikkelen skal vi se nærmere på helhjertet digital transformasjon.
Tilstedeværelse i alle kanaler med digital transformasjon
Det er helt essensielt for bedrifter på nett i dag å møte behovene til kundene i alle kanaler. Dette handler om å analysere de forskjellige stedene brukerne søker etter dine produkter, for så å her fange opp signaler. Da kan du sette i gang et tilrettelagt budskap mot disse forbrukerne.
Kunder som søker etter et spesifikt produkt i Google, leter muligens på feil sted. Kanskje er de i ferd med å velge et dyrere produkt enn hva de trenger. Da kan du smette hodet inn og si ifra, for eksempel gjennom innholdsmarkedsføring.
Her er det viktig å knytte kanalene sammen. En artikkel på bedriftssiden på Facebook, bilder på Instagram, eller Google annonser for den saks skyld, må alle integreres med landingssider og lignende i nettbutikken.


Lever med den digitale opplevelsen
Det å få kunden inn i nettbutikken er ikke alltid nok. Her må hele systemet henge sammen etter en helhjertet digital transformasjon. Etter at kjøpet er gjort, uansett om det er i chat, mobilapper, eller på nettbutikkens egne sider, skal dette kjøpet kobles til ordresystemet. Deretter skal det sendes ut til kunden, og all logistikk må fastsettes.
Deler av reisen her er enkel å implementere, mens andre kan virke utrolig utfordrende, selv for de mest erfarne. Uansett er poenget at du helhjertet transformerer hele prosessen til det digitale. Kun da vil du kunne oppfylle kundenes behov. Fokuser på de digitale prosessene som faktisk gjør at kunden får en bedre reise.
Statistiske analyser kan fortelle deg hvor kundene dine glipper igjennom. Er det et for komplisert utseende på forsiden? Fungerer ikke landingssidene optimalt? Kanskje det ikke finnes nok betalingsmetoder eller fraktmetoder? Eller får du simpelthen ikke sendt produktene dine raskt nok? Dette kan du lese ut av statistikker.
Moo Gruppen hjelper deg med digital transformasjon!
Moo Gruppen kan hjelpe deg med digital transformasjon fra fysisk butikk til nettbutikk. Her er det mange systemer som skal integreres, slik at de fungerer optimalt sammen. Vi har god erfaring med å øke kundenes tilfredshet, prosent for prosent. Vårt dyktige utviklingsteam leverer moderne gode nettbutikker på hele tre ulike plattformer. Vi kan rådgi deg i hvilken plattform du bør velge for din nettbutikk satsning.
Ta kontakt for en uforpliktende prat i dag, slik at vi kan finne ut av gode løsninger sammen!
