search

Moderne nettbutikk utviklet for det norske markedet

 

Olivenlunden 1830 – en gastronomisk spesialforretning for olivenolje, balsamico og kulinariske produkter fra Middelhavet. Dette er en landsdekkende kjede med 13 butikker i Norge. Olivenlunden er kjent for ekte, rene produkter og et særegent flott uttrykk i sine fysiske butikker. De hadde et ønske om at den nye nettbutikken ble en forlengelse av de fysiske butikkene med en tydelig gjenkjenningseffekt. Vi tilbyr utvikling av både Magento 2, WooCommerce og Bigcommerce nettbutikker, men hjelper kunden å velge riktig plattform tilpasset sine behov. For Olivenlunden var det helt klart at en WooCommerce løsning med WordPress var det riktige valget da behovet for å kunne lage innhold raskt og enkelt var en stor prioritering i tillegg til enkel håndtering av produkter.

Nyhetssenter til Olivenlunden1830.no

Utfordringer i gammel nettløsning

  • Kunden brukte en utdatert nettbutikkløsning – Magento 1, som var tungvint å jobbe i, ingen support og utdaterte plugins.
  • Manglet klikk og hent funksjon
  • Manglet vedlikehold
  • Sikkerhetshull

Ferdigstilling | Viktige tilpasninger av nettbutikken‎

PCKasse kjedefunksjon

Vi koblet PCKasse til Olivenlunden`s tretten fysiske butikker. Denne løsningen har lettet arbeidshverdagen til kunden ved å sørge for kontinuerlig sync av varer og gitt kunden mulighet til å kunne jobbe direkte i PCK med varelager og slipper å oppdatere sin varer flere steder.

PCK Plugin:

  • Har kjedefunksjon og synkroniserer innhold fra tretten butikk kasser

PCKasse er master, med utgangspunkt i strekkode unngår man at et produkt blir lagt inn flere ganger

Butikken som legger inn produktet først «eier» produktet og produktet blir markert med butikknavnet i WooCommerce

  • Alt av produktdata blir synkronisert fra PCK til WooCommerce

Kort og lang beskrivelse

Bilder

Kategori

Se fullstendig oversikt over hva som blir overført her

UX Design

Vi i Moo Gruppen er stolte av å kunne levere en av Norges mest unike og flotte WooCommerce nettbutikker med et helt skreddersydd UX design. Med et ønske om å vise riktig informasjon og å sikre en optimal brukeropplevelse, har vi utviklet et UX design som er skreddersydd for datamaskin, mobil og nettbrett.

Noen nøkkelfunksjoner :

  • POS kjede integrasjon
  • Omnikanal
  • Kundeklubb
  • Lag din egen kokebok med oppskrifter fra Olivenlunden og legg produktene fra oppskriften rett i handlekurven.
  • Enkel backend håndtering
  • Gavepakker, gavekort OG FERDIG-PAKKET KIT
  • Login og registrering med Vipps
  • Dynamisk søk
  • Automatiske anbefalinger
  • Glemt handlekurv eposter
  • Hello retail

Personalisering med Hello retail

For å kunne tilby et personalisert innhold til sine brukere har Olivenlunden tatt i bruk Hello retail. Med denne tjenesten tilpasses kundereisen ved å tilby blant annet; produktanbefalinger, dynamisk søk og varsler om prisfall og forlatt handlekurv.

Les mer om Hello retail her:

Markedsføring

Olivenlunden byttet markedsføringsbyrå til Moo Gruppen i starten av 2021 og har opplevd en svært god ROAS etter å ha flyttet digital markedsføring til Moo Gruppen og for året 2022 så er målene ytterligere økt. I et godt samarbeid hjelper vi Olivenlunden 1830 å nå sine mål med annonsering i Google og SEO.

Omnikanal

Mange bedrifter har i den siste tiden sett en nedgang i nettsalg grunnet endringer i samfunnet. Fysiske butikker er igjen åpne og man har endelig fått muligheten til å gå tilbake til sin normale sosiale hverdag. Med dette har man sett at nettsalg har gått ned og salg i fysisk butikk har gått opp over det man lå på før pandemien. Når vi så på denne endringen så vi viktigheten av å gjøre et skifte til omnichannel og løste dette med en klikk og hent funksjon. Med denne løsningen kan kunder nå finne sine produkter i nettbutikken, se lagerstatus i de fysiske butikkene, holde av og hente sine varer i nærmeste fysiske butikk. Kundeklubb på tvers av kanaler.

Diller kundeklubb

Olivenlunden hadde i mange år hatt en ikke-digital kundeklubb som de hadde utfordringer med å følge opp og som var utilfredsstillende funksjonsmessig. Etter en prosess med research falt valget på Diller sitt lojalitetsprogram. Å ta i bruk Diller har vært en god opplevelse for de ansatte i Olivenlunden da det er enkelt å bruke og gir de flere muligheter til å ta vare på sine eksisterende kunder.

Les mer om Hello retail her: Lær mer om Hello retail –>

Alt hos en aktør

Moo Gruppen er en av få totalleverandører i Norge som arbeider med alt fra server, UX design, utvikling, integrasjon og digital markedsføring under et og samme selskap. Krissa Ludvigsen er digital leder hos Olivenlunden 1830 og er godt fornøyd med det tette samarbeidet og ser frem til et spennende år med økte resultater.

Ta kontakt for en
uforpliktende prat.

    captcha