search

Slik økte vi konverteringen i Marinkas nye nettbutikk

 

Endelig har Marinka en brukervennlig og profesjonell nettbutikk, som gjenspeiler
det nivået av service kundene møter i de fysiske butikkene!

Marinka case study

Marinka trengte en mer brukervennlig nettbutikk som både kunne styrke en allerede god merkevare, samt konvertere enda bedre gjennom økt brukervennlighetet. Det fikset Moo Gruppen.

Marinka er en kjent kjede med spesialbutikker innen undertøy og badetøy. Totalt finnes det seks butikker i og rundt Oslo. Her vektlegges personlig service og assistanse, slik at kundene alltid får tak i det de trenger. Marinka tilbyr et bredt utvalg kjente merkevarer, med noe for enhver smak.

Utfordring

Marinka trengte en mer brukervennlig nettbutikk som både kunne styrke en allerede god merkevare, samt konvertere enda bedre gjennom økt brukervennlighetet. Det fikset Moo Gruppen.

Marinka trengte en mer brukervennlig nettbutikk som både kunne styrke en allerede god merkevare, samt konvertere enda bedre gjennom økt brukervennlighetet. Det fikset Moo Gruppen.

Marinka er en kjent kjede med spesialbutikker innen undertøy og badetøy. Totalt finnes det seks butikker i og rundt Oslo. Her vektlegges personlig service og assistanse, slik at kundene alltid får tak i det de trenger. Marinka tilbyr et bredt utvalg kjente merkevarer, med noe for enhver smak.

PCK Plugin:

  • Har kjedefunksjon og synkroniserer innhold fra tre butikk kasser

PCKasse er master, med utgangspunkt i strekkode unngår man at et produkt blir lagt inn flere ganger

Butikken som legger inn produktet først «eier» produktet og produktet blir markert med butikknavnet i WooCommerce

  • Alt av produktdata blir synkronisert fra PCK til WooCommerce

Kort og lang beskrivelse

Bilder

Kategori

Se fullstendig oversikt over hva som blir overført her

Løsning

For å gjøre Marinka mer brukervennlig, øke konverteringsraten til nettbutikken og få frem merkevaren samt identiteten til butikken, jobbet vi i Moo Gruppen iherdig med plattformen. Vi ga Marinka full mulighet til å styre banner-system fra backend, selv med lite erfaring fra designprogrammer.

Vi jobbet også med en god løsning for Store Finder, kjent som butikk-finneren på norsk. Det ble laget en skreddersydd kasse og Dintero-plugin, samt en kasse som kunne støtte Paypal også.

Marinka har i lang tid solgt kjente merker, og derfor ønsket Moo Gruppen å fronte disse merkene på en bedre måte, gjennom å blant annet opprette flere filter-muligheter.

Resultatet

Etter lansering av den nye nettbutikken til Marinka har de sett en stor økning i salg og antall bestillingsordre. Ved å fokusere på kunden og brukeropplevelsen i nettbutikken til Marinka har vi klart å skape en platform som virkelig konverterer.

Vi har blant annet levert

  • Nettbutikk på Magento 2
  • Betalingsløsninger med Vipps og Klarna

  • Størrelsesvelger

  • Skreddersydd design

  • Integrasjon med Bring

  • Utvidet kampanjefunksjonalitet

  • Løpende hosting og support

Ta kontakt for en
uforpliktende prat.