
Sist oppdatert [03. Desember 2020]
VENNLIGST LES VILKÅRENE NØYE
Disse vilkårene utgjør en juridisk bindende avtale som er inngått mellom deg, enten personlig eller på vegne av en enhet (“deg”, “klient”), og Moo Gruppen AS (også referert til som “vi”, “oss” eller “vår”), vedrørende din tilgang til og bruk av tjenester. Du godtar at ved å få tilgang til tjenesten, har du lest, forstått og godtar å være bundet av alle disse bruksvilkårene. HVIS DU IKKE GODKJENNER ALLE VILKÅRENE OG BETINGELSENE, ER DET UTTRYKKELIG FORBUDT FOR DEG Å BRUKE TJENESTEN, OG DU MÅ AVSLUTE BRUKEN UMIDDELBART.
Supplerende vilkår og betingelser eller dokumenter som kan legges ut på tjenesten fra tid til annen, er herved uttrykkelig innlemmet her som referanse. Vi forbeholder oss retten til, etter eget skjønn, å gjøre endringer eller modifikasjoner i disse vilkårene når som helst og uansett grunn. Vi vil varsle deg om eventuelle endringer ved å oppdatere den «Sist oppdaterte» datoen i disse vilkårene og du frafaller enhver rett til å motta spesifikt varsel om hver enkelt endring. Det er ditt ansvar å regelmessig gjennomgå disse vilkårene og betingelsene for å holde deg informert om oppdateringer.
Med tanke på at partene inngår en kontrakt (slik vurdering blir partene enige om å være god og verdifull betraktning, herved anerkjennes og avtales), er partene enige om nedenstående vilkår i forbindelse med bestemmelsen og mottak av tjenester.
1. Bruk av tjenestene
1.1 Bruk av tjenestene er på klientens risiko. I den grad det er tillatt i gjeldende lover, leveres tjenestene «som de er». Med unntak av det som er angitt i kontrakten, gir Moo Gruppen ingen garantier av noe slag (uttrykkelig eller underforstått) om tjenestene, inkludert garantier om nøyaktighet, salgbarhet, egnethet for et bestemt formål eller ikke-krenkelse, eller at tjenestene vil fungere uavbrutt eller feilfritt, eller at tjenestene er sikre, fri for virus eller andre skadelige komponenter, eller at eventuelle feil vil bli rettet.
1.2 Moo Gruppen kan utføre vedlikehold på tjenestene fra tid til annen, noe som kan føre til avbrudd i tjenesten, forsinkelser eller feil. Moo Gruppen er ikke ansvarlig for slike forstyrrelser, forsinkelser eller feil. Kunden godtar at Kundens erverver eller annen klienttjenesteleverandør kan kontakte Kunden for å hjelpe Kunden med Tjenestene og for å få informasjon som er nødvendig for å identifisere og fikse eventuelle feil.
1.3 Kunden erkjenner og godtar at formen og naturen til tjenestene som Moo Gruppen tilbyr kan endres fra tid til annen uten forhåndsvarsel til kunden, forutsatt at tjenestene (inkludert behandling av tredjeparts personopplysninger fra Moo Gruppen) forblir i samsvar med klausul 10. Som en del av Moo Gruppens innsats for å fortsette innovasjon, erkjenner Kunden og godtar at Moo Gruppen etter eget skjønn, og uten forutgående varsel til Kunden, kan slutte (permanent eller midlertidig) å levere Tjenestene (eller andre funksjoner innen Tjenestene) til Kunden og Brukerne, og Moo Gruppen påtar seg ikke noe ansvar overfor Kunden, Brukere eller annen tredjepart for slik permanent eller midlertidig opphør av Tjenestene eller spesifikke funksjoner i Tjenestene.
2. Forbudte aktiviteter
2.1 Kunden skal ikke få tilgang til eller bruke tjenestene på noen måte eller til noe annet formål enn det som uttrykkelig er tillatt i kontrakten. Eventuelle forpliktelser fra klienten som er angitt i disse tjenestevilkårene fra Moo Gruppens knyttet til bruk av tjenester, kommer i tillegg og erstatter ikke andre forpliktelser som er pålagt Kunden av en autorisert tredjepartsforhandler, utleier eller distributør.
2.2 Kunden skal ikke, og skal ikke tillate tredjepart, å: (a) få tilgang til eller forsøke å få tilgang til tjenestene (eller deler av tjenestene) eller relaterte systemer eller nettverk som ikke er ment eller gjort tilgjengelig for offentlig bruk, eller tilgang og/eller delta i bruk av tjenestene til falske eller ulovlige formål; (b) de kompilere, demontere, utøve omvendt konstruksjon, eller på annen måte forsøke å rekonstruere eller oppdage kildekoder på noen måte, underliggende ideer eller algoritmer i forbindelse med ethvert aspekt av tjenestene (eller noen del), unntatt i den utstrekning loven tillater det; (c) undersøke, skanne eller teste sårbarheten til tjenestene eller andre relaterte systemer eller nettverk, eller bryte sikkerhets- eller autentiseringsmål for tjenestene eller ethvert nettverk eller systemer som er koblet til tjenestene; (d) omgå, deaktivere eller beseire noen av sikkerhetsfunksjonene eller komponentene (for eksempel programvarer for digital rettighetsadministrasjon eller kryptering) som beskytter tjenestene; (e) direkte eller indirekte kopiere tjenestene (eller en hvilken som helst annen del av tjenestene) med unntak av sikkerhetskopierings- og arkiveringsformål, modifisering, oversetting eller endre på noen måte, tjenestene (eller en hvilken som helst del av tjenestene), eller lage avledede verk basert på tjenestene (eller hvilken som helst del); (f) lage Internett-«lenker» til tjenestene eller «ramme» eller «speile» en hvilken som helst del av tjenestene, annet enn på klientens egne intranett eller på annen måte for egne interne forretningsformål; (g) publisere, laste opp, legge ut, overføre, avsløre eller distribuere(i hvilket som helst format) Tjenestene (eller en hvilken som helst del) unntatt som tillatt her; (h) få tilgang til eller bruke (i hvilket som helst format) tjenestene (eller en hvilken som helst del) gjennom en hvilken som helst tidsdelingstjeneste, servicebyrå, nettverk, konsortium eller annen måte; (i) leie, lease, selge, viderelisensiere, tildele eller på annen måte overføre klientens lisensrettigheter til en tredjepart, enten ved lov eller på annen måte; (j) fjerne, flytte eller på annen måte endre merknader om proprietære rettigheter fra tjenestene (eller noen del); (k) utføre eller forsøke å utføre handlinger som vil forstyrre riktig funksjon av tjenestene, hindre tilgang til eller bruk av tjenestene fra andre brukere, eller i Moo Gruppens rimelige skjønn pålegge en urimelig eller uforholdsmessig stor belastning på infrastrukturen, nettverksfunksjon eller båndbredde; eller (l) bygge et konkurransedyktig produkt eller en tjeneste eller et produkt eller tjenester ved hjelp av lignende ideer, funksjoner, funksjoner eller grafikk av tjenestene; eller kopiere ideer, funksjoner, funksjoner eller grafikk av tjenestene.
2.3 Kunden skal ikke laste opp, overføre eller på annen måte legge ut eller dele gjennom tjenestene, innhold som: (a) anses trakasserende, truende, uanstendig, uanstendig, pornografisk, ærekrenkende, ærekrenkende eller på annen måte anklagelig, ulovlig eller skadelig, skadelig for barn, eller som bryter med tredjeparts personvernrettigheter; eller (b) en krenkelse av en tredjeparts immaterielle rettigheter.
2.4 Kunden skal ikke sende eller lagre virus, ormer, tidsbomber, trojanske hester og andre skadelige eller ondsinnet koder, filer, skript, agenter eller programmer, eller sende spam eller på annen måte dupliserte eller uoppfordrede meldinger i strid med gjeldende lover.
3. Kundeansvar
3.1 Vi har kun en kontaktperson hos dere og dere har kun en rådgiver å forholde dere til hos oss. På denne måten sikrer vi effektiv kommunikasjon. Husk å oppgi oppdatert kontaktinformasjon på deres utvalgte kontaktperson, så vi sikrer gunstig kommunikasjon til enhver tid.
3.2 Med mindre annet er avtalt, må kunden som kunde levere bildefiler, logo, profileringsinformasjon o.l. listen er ikke utfyllende. Om bildene har for lav kvalitet, må krympes, redigeres e.l. eller om logoen må vektoriseres, vil det løpe ekstra kostnader på dette.
Kunden må også formidle innlogging til eksisterende nettsted, domene, hosting, analyseprogrammer, sosiale medier og andre medier som er relevante for prosjektet. Ta kontakt med deres rådgiver hos oss om kunden har spørsmål, eller er usikker på om du har eksisterende innloggingsinformasjon.
Forsinkelser i prosjektet som skyldes manglende etterspurt informasjon av deg som kunde, vil kunne medføre merutgifter.
3.3 Smidig gjennomføring av alle prosjekter er viktig for oss. For å få til dette er det viktig at kunden som utvalgt kontaktperson setter av tid, gjerne hver dag. Gå igjennom det som har blitt gjort, kom med tilbakemeldinger, svar på spørsmål og godkjenn prosesser. Vi kommer til å be kunden godkjenne alle prosessene i leveransen.
Har kunden godkjent en prosess/oppgave/justering i vårt prosjektstyringsverktøy er godkjenningen gjeldene. Godkjenner kunden et element ved en feil, ber vi om at det gis beskjed til din rådgiver, så fort det lar seg gjøre.Vi gjør oppmerksom på at kun vår kontaktperson hos dere kan godkjenne prosessene i leveransen, komme med tilbakemeldinger og justeringer. Manglende engasjement og tilbakemeldinger fra deg som kunde kan føre til forsinkelser av prosjektet og merutgifter.
3.4 Som et sikkerhetstiltak ber vi om at du som kunde ikke oppgir innloggingsinformasjon til en tredjepart. Opprett passord som består av en setning med tegn og symboler, oppdater passordet med jevne mellomrom. Ikke last ned og legg til plugins og utvidelser på egenhånd. Ikke oppdater løsninger på egenhånd. Ta kontakt med support om feil eller mangler skulle dukke opp, ikke forsøk å løse det på egenhånd.
3.5 Planlegger du som kunde en kampanje eller aktiviteter som vil medføre mye eller mer trafikk til nettsiden eller nettbutikken, må du gi beskjed. På denne måten kan vi overvåke og sikre at nettstedet ikke får nedetid. Begrens størrelsen på bilder, dokumenter o.l. lastet opp på nettstedet. Er du usikker på størrelsen tar du kontakt med oss. Ikke last opp videoer på nettstedet. Last opp videoen du ønsker å vise på tjenester som vimeo.com eller youtube.com og legg til linken på nettstedet ditt.
Begrens antall inaktive innlegg, sider og produkter. Rydd opp backend med jevne mellomrom.
3.6 Har kunden klart å skape feil eller mangler på produkter eller løsninger utviklet av Moo Gruppen AS, må kunde ta kontakt med support så fort det lar seg gjøre. Vi hjelper deg selvfølgelig å utrette feilen, men det skjer på egen regning etter gitte supportpriser.
3.7 Moo Gruppen AS kan ikke stilles ansvarlig for innhold og linker publisert av kunde på plattformen eller løsningen produsert av Moo Gruppen AS. Gjøres vi oppmerksomme på at du som kunde har lastet opp, publisert eller videreformidler støtende og/eller ulovlig innhold. Vil vi uten forvarsel stenge tjenesten frem til innholdet er fjernet.
3.8 Kunden er ansvarlig for: (a) bruk og tilgang til tjenestene, å utføre sine forpliktelser i henhold til kontrakten, i samsvar med kontrakten, Moo Gruppen Ops Guide og alle gjeldende lover; (b) brukernes overholdelse av kundens forpliktelser i henhold til kontrakten; og (c) å sørge for at det er all nødvendig strøm- og internettforbindelse og all kommunikasjonsinfrastruktur i lokalene for riktig bruk av enhetene, og for betaling av eventuelle avgifter som kan pålegges av leverandørene av slike tjenester; og kunden erkjenner at dens bruk av Tjenestene kan være underlagt vilkårene i kundens avtaler med kundens Internett / dataleverandør, og tilgjengeligheten eller oppetid for tjenestene som tilbys av kundens Internett / dataleverandør.
3.9 Hvis kunden blir kjent med brudd på kontrakten fra en bruker, skal kunden umiddelbart avslutte brukeres tilgang til Tjenestene.
3.10 Feil og mangler må varsles umiddelbart. Moo Gruppen AS har også rutiner og overvåking for å identifisere feil og mangler. Skulle feil og mangler oppstå på grunn av grov uaktsomhet eller forsett fra Moo Gruppens side, forbeholder vi oss retten til å rette feilen i en periode på minst 20 dager. Du som kunde kan under ingen omstendigheter kreve erstatning for verken nedetid, suspensjon eller
stenging. Dette må forventes i løpet av feilrettingstiden.
3.11 Kunden må vedlikeholde og oppdatere kontaktinformasjonen til gjeldende kontaktinformasjon. All kommunikasjon mellom Moo Gruppen og kunden angående kundeforholdet må skje skriftlig. Det er kundens ansvar å til enhver tid holde Moo Gruppen oppdatert med riktig postadresse, kontaktperson (personen som kan administrere tjenesten og bestille), e-postadresse og telefonnummer.
3.12 Kunden godtar at forbruk av lagringsplass og antall brukte nettsider vil bli avtalt på forhånd. Med andre ord vil trafikken til nettstedet, båndbredde og lagringsplass avtales på forhånd. Ved overforbruk kan Moo Gruppen enten fakturere kunden etter eget skjønn for den økte bruken eller lukke Kundens nettsted. I slike tilfeller vil kunden være pålagt å bestille en oppgradering til et servicenivå / tjenesteløsning med større kapasitet.
3.13 Kunden er forpliktet til å sikre at uvedkommende ikke får tilgang til brukernavnet og passordet til E-handel / CMS-løsningen. Hvis uvedkommende får tilgang til brukernavnet og passordet, er Moo Gruppen ikke ansvarlig for skader eller tap som oppstår som et resultat av dette. Kunden bør ha betryggende rutiner for å sikre at passord og annen sensitiv informasjon ikke kommer på avveie, for eksempel sikkerhetssystemer, forskjellige kontroller og hyppige passordendringer. Moo Gruppen antar at den oppgitte kontaktpersonen (e) også har rettighetene til å administrere tjenesten (slette, flytte, avbryte osv.) Og utføre ytterligere bestillinger, se punkt 1.
3.14 Kunden er eneansvarlig for å sikkerhetskopiere innhold på sine egne sider, med mindre det er inngått en egen avtale med Moo Gruppen. Moo Gruppen er under ingen omstendigheter ansvarlig for Kundens tap av data. Det anbefales derfor at klienten regelmessig tar sikkerhetskopi av alt opplastet materiale.
3.15 Kunden er ansvarlig for å ordne nødvendige lisenser og tillatelser. Kunden forplikter seg til å holde Moo Gruppen skadesløs for ethvert krav som skulle oppstå i tilfelle brudd på denne plikten.
4. Bestillinger og betaling
4.1 Våre tjenester faktureres månedlig med en 14-dagers betalingsfrist. Vår timepris for våre tjenester kan endres med 1 måneders varsel. Avtaler inngått gjelder priser inngått i 12 måneder og kan deretter endres med 3 måneders varsel. Bestillingsprosessen er beskrevet på nettstedet. Hvert trinn lar deg sjekke og endre eventuelle feil før du sender inn bestillingen. Det er ditt ansvar å kontrollere at du har brukt bestillingsprosessen riktig.
4.2 En avtale vil kun bli dannet for de bestilte tjenestene når du mottar en e-post fra oss som bekrefter bestillingen (ordrebekreftelse). Du må sørge for at ordrebekreftelsen er fullstendig og nøyaktig og informere oss umiddelbart om eventuelle feil. Vi er ikke ansvarlige for eventuelle unøyaktigheter i bestillingen du har lagt inn. Ved å legge inn en ordre godtar du at vi gir deg bekreftelse på avtalen ved hjelp av en e-post med all informasjon i den (dvs. ordrebekreftelsen). Du vil motta bestillingsbekreftelsen innen rimelig tid etter at du har gjort avtalen, men ikke senere, uansett omstendigheter, enn levering av testresultater under avtalen, og før ytelsen av noen av tjenestene begynner.
4.3 Ethvert tilbud eller estimering av gebyrer (som definert nedenfor) er gyldig i maksimalt 7 dager fra datoen med mindre vi uttrykkelig trekker det tilbake på et tidligere tidspunkt. Ingen endring i avtalen, enten om beskrivelse av tjenestene, avgifter eller på annen måte, kan gjøres etter at den er inngått med mindre endringen er skriftlig og bekreftet av kunden og Moo Gruppen.
4.4 Gebyrene (avgiftene) for tjenestene (hvis de ikke er inkludert i avgiftene) og eventuelle tilleggsleveranser eller andre avgifter, er de som er angitt på nettstedet på datoen vi aksepterer bestillingen eller en annen pris som vi måtte avtale skriftlig. Prisene for tjenester kan beregnes etter en fast pris eller på en standard daglig sats. Vi forbeholder oss retten til å avvise alle rabatter eller kampanjer uten varsel.
4.5 Alle priser som er oppgitt på nettstedet er uten moms. Det er ingen andre utgifter på et kjøp enn det som er angitt i kontrakten, med mindre du har kjøpt en abonnementstjeneste. Timepriser for våre tjenester kan endres med 1 måneds varsel.
4.6 Under prosjekter kan det oppstå ytterligere behov som du som kunde ønsker dekket. Hvis du ber om ytterligere fordeler utover det som er spesifisert i eksisterende kontrakt, faktureres dette separat i henhold til våre standard timepriser. Med mindre annet er avtalt.
Hvis du som kunde ber om ytterligere tjenester under et prosjekt, vil dette påvirke tidsestimatet på prosjektet. I de fleste tilfeller vil dette føre til utsettelse av en mulig frist på forhånd. Din rådgiver hos oss vil til enhver tid holde deg oppdatert på prosjektet, slik at det ikke er noen avvik i forventningene angående budsjett og tidsforbruk.
5. Domene, hosting og tredjeparts-løsninger
5.1 Moo Gruppen har ingen kontroll over innholdet på tredjeparts nettsteder som kan være en tilknyttet part. Moo Gruppen garanterer ikke, støtter ikke og påtar seg ikke ansvar for slike nettsteder, deres innhold eller deres personvernpraksis. Moo Gruppen er ikke ansvarlig for, og fraskriver seg uttrykkelig ethvert ansvar knyttet til tap eller skader forårsaket av bruk eller avhengighet av noe innhold, funksjoner, varer eller tjenester som gjøres tilgjengelige via slike nettsteder. Moo Gruppen vil ikke være part i eller på noen måte overvåke transaksjoner inngått av kunden i forbindelse med andre nettsteder levert av tredjeparter.
5.2 Vi stiller høye krav til hosting og ber om at vi arrangerer hosting for løsningen din gitt av oss. Ta kontakt med din kunderådgiver hvis du har spørsmål eller les mer om hosting avtalen her.
5.3 Vi hjelper deg med å opprette eller koble til domenet ditt på nytt. Hvis vi oppretter et domene på dine vegne, er du en kunde med hele eierskapet og alle rettighetene til domenet. Ta kontakt med din kunderådgiver hvis du har spørsmål.
5.4 Om produktet Moo Gruppen har levert til kunde benytter seg av tredjepartsløsninger, gjøres kunde med dette klar over at slike løsninger stadig må vedlikeholdes eller oppgraderes. Arbeid på løsninger som ikke lenger er kompatible regnes som ekstraarbeid og faktureres deretter.
5.5 Moo Gruppen forbeholder seg retten til å trekke tredjepartsløsninger samt løsninger utviklet av Moo Gruppen som ikke fungerer optimalt i infrastrukturen i prosjektet. I disse tilfellene vil kunde bli tilbudt en alternativ løsning, eller eventuelt refundering for utgiftene brukt til innkjøp av nevnte løsning. Kostnadene ved slikt arbeid vil faktureres kunde som ekstraarbeid.
6. Eierskap og lisensiering
6.1 Moo Gruppen gir kunden og dens brukere en personlig, ikke-eksklusiv, ikke-overførbar, tilbakekall bar lisens for kontraktsperioden, for tilgang til og bruk av Tjenestene for å administrere Kundens etablering og for å utføre tilknyttede salgssteder for sin interne forretningsbruk, kun i samsvar med kontrakten, uten rett til å under lisensiere eller tildele tjenesten videre på noen måte.
6.2 Alle immaterielle rettigheter i eller knyttet til tjenestene er og forblir den eneste og eksklusive eiendommen til Moo Gruppen, og all rett og interesse knyttet til tjenestene som ikke uttrykkelig er gitt av Moo Gruppen i paragraf 7.1 holdes tilbake.
6.3 Kunden tildeles ingen rettigheter eller lisenser med hensyn til varemerker, tjenestemerker eller logoer til Moo Gruppen, som er og vil forbli den eneste og eksklusive eiendommen til Moo Gruppen.
6.4 Kunden kan velge, eller Moo Gruppen kan invitere kunden til å komme med kommentarer eller ideer om tjenestene, inkludert tilbakemeldinger om hvordan man kan forbedre tjenestene («ideer«). Ved å sende inn noen ideer godtar kunden at: (a) Moo Gruppen fraskriver seg uttrykkelig taushetsplikter eller bruksbegrensninger, uttrykkelig eller underforstått, med hensyn til ideer, (b) kundens innlevering vil være ikke-konfidensiell, og (c) Moo Gruppen står fritt til å bruke og avsløre ideer på en ubegrenset basis uten å varsle eller kompensere kunden. Kunden løser Moo Gruppen fra alt ansvar og forpliktelser som kan oppstå som følge av Moo Gruppens mottak, gjennomgang, bruk eller avsløring av noen del av ideen.
7. Skadestillinger
7.1 Kunden skal skadesløse og holde Moo Gruppen og dets tilknyttede selskaper skadesløse fra tap som Moo Gruppen og dets tilknyttede selskaper pådrar seg vedrørende krav fra tredjepart som oppstår fra, eller i, forbindelse med:
(a) ethvert brudd på kontrakten fra klienten eller noen av brukerne av tjenestene; (b) Kundens bruk av tredjeparts personlige data innhentet i forbindelse med kundens bruk av Tjenestene;
(c) Kundens bruk;
(d) aktiviteter under den registrerte kontoen, eller enhver annen parts tilgang og/eller bruk av tjenestene med kundens unike brukernavn, passord, API-nøkkel eller annen passende sikkerhetskode; (e) Kundens unnlatelse av å opprettholde rimelig sikkerhet i forbindelse med en registrert konto eller enhet;
(f) ethvert brudd på data, informasjonssikkerhetshendelser eller lignende, som oppstår som følge av klientens eller dets brukeres handling eller passivitet; og
(g) i den grad Moo Gruppen behandler personopplysninger som databehandler (som angitt i paragraf 10), behandlingen av Moo Gruppen av (i) Kundens personlige data og / eller (ii) Tredjeparts personopplysninger, i hvert tilfelle i samsvar med kontrakten.
8. Ansvarsbegrensning
8.1 Moo Gruppen AS kan bare holdes ansvarlig for feil eller mangler grunnet grov uaktsomhet eller forsett. Feil og mangler som kan spores tilbake til kunden eller tredjeparter kunden har involvert i tjenester Moo Gruppen AS helt eller delvis har produsert, må dekkes fullstendig av kunden. Moo Gruppen AS kan bare holdes ansvarlig for rimelige og forutsigbare direkte økonomiske tap. I kjøpsloven § 67 første ledd kommer det direkte tapet til uttrykk ved at kravet om erstatning skal «tilsvare tapet, inkludert utbetaling, prisforskjell og tapt fortjeneste, som motparten har pådratt seg ved kontraktsbrudd. Dette gjelder imidlertid bare tap som man med rimelighet kunne ha forutsett som en mulig konsekvens av kontraktsbruddet”.
Det er ikke en betingelse at du foretar dekningstransaksjonen, og vi beregner tapet basert på den tenkte verdien. Vi dekker ikke erstatning for tap som følge av redusert eller avviklet produksjon eller omsetning, tredjeparts tap eller andre derivat- eller indirekte tap. Det totale kravet dekker kun kundens eventuelle utgifter og kan ikke overstige 10 000 kroner, uavhengig av omfang og feil. Krav om erstatning må fremsettes innen rimelig tid etter at sluttrapport er gitt. Hvis kravet ikke blir fremsatt innen rimelig tid, fravikes retten til å kreve erstatning.
Dersom Internett-brukere får tilgang til kundenes dataressurser (f.eks. Lagring, nettsted, minne og båndbredde) eller forstyrrer og/eller hindrer informasjonsflyten – kan ikke Moo Gruppen AS holdes ansvarlig for de ovennevnte forholdene, da dette anses som en risiko man utsetter seg for ved å bruke tekniske løsninger publisert på nettet. Moo Gruppen AS kan ikke holdes ansvarlig for krav som en tredjepart kan gjøre mot Moo Gruppen AS i forbindelse med produkter/tjenester som kunden, eller kundens brukere, har formidlet gjennom Moo Gruppen AS sine tjenester.
8.3 Med forbehold i punkt 8.1, skal ingen av partene holdes ansvarlige for tap av fortjeneste, inntekt, inntekt, virksomhet, omdømme eller velvilje, tap av data, muligheter eller noen form for spesielle, indirekte tap eller følgetap, uavhengig av om slikt tap var rimelig forutsett eller om parten har blitt informert om muligheten for å pådra seg det samme tap.
8.4 Med unntak av det som uttrykkelig er angitt i kontrakten, utelukkes alle garantier og vilkår, enten de er uttrykt eller underforstått ved lov, alminnelig lov eller annet, i det fulle omfang loven tillater.
8.5 Kunden erkjenner at:
(a) Kundens erverver ikke er part i kontrakten og ikke har ansvar for levering av tjenestene som skal forbli Moo Gruppens eneansvar; og
(b) Tjenestene inkluderer ikke anskaffelse av tjenester eller levering av enheter eller eksterne enheter; Kundeinnkjøper ansvarlig for levering av Kunden anskaffer tjenester og (med mindre annet er avtalt av Moo Gruppen) for enheter og periferiutstyr til kunden under en separat kontraktsordning.
9. Bruk av personvern og data
9.1 Moo Gruppen skal behandle personopplysninger som de mottar i henhold til kontrakten i samsvar med personvernloven. Kunden skal behandle tredjeparts personopplysninger i samsvar med personvernlovene. Kunden skal ikke føre til at Moo Gruppen bryter lovene om databeskyttelse, verken direkte eller indirekte, eller ved handling eller passivitet.
9.2 Partene erkjenner at, i forhold til personopplysninger behandlet av Moo Gruppen i henhold til kontrakten, kan Moo Gruppen fungere som behandlingsansvarlig eller databehandler, avhengig av behandlingsaktivitetene de utfører. Moo Gruppen behandler personopplysninger som databehandler på vegne av klienten som angitt i avsnitt 9.3 nedenfor, og når de utfører følgende databehandlingsaktiviteter:
Type behandling (art og formål med behandlingen) | Behandlingsoperasjoner (emne for behandling) | Personopplysninger og registrerte |
Webutvikling | ● Hosting data på vegne av klient. ● Sende direkte markedsføring til kunder på vegne av klienten. ● Overføring av data mellom enheten og serveren for å kunne utføre handlingene overfor. ● Overføring av data til apputviklere etter instruksjon fra klienten der klienten bruker en tredjepartsapp for samsvarene tjenester som nevnt ovenfor. | ● Registrert kategori: Kunder ● Kategori for personopplysninger: ● Kundenavn ● E-postadresser, telefonnummer, adresse (hvis oppgitt ● Bestillings-ID og unik kunde-ID |
Magento, WordPress, WooCommerce, BigCommerce og etc.) | Magento, WordPress, WooCommerce, BigCommerce og etc.)Webutvikling, hosting-data og behandling til nettstedshandel | ● Registrert kategori: Kunder ● Kategori for personopplysninger: ● Kundenavn ● E-postadresser, telefonnummer, adresse (hvis oppgitt ● Bestillings-ID og unik kunde-ID ● Kjøpshistorikk (dato og tid, beløp, type og metode, vare) |
Digital markedsføring | Utvikling og administrering av verktøy på vegne av klienten for digitalt markedsføringsformål, som omfatter administrering av klientdata mellom enheten og serveren for å legge til rette for alle disse tjenestene etter instruksjon fra klienten. | ● Kategori for den registrerte: Kundens forretningsdata |
Kunden pålegger Moo Gruppen å oppbevare arkiver i samsvar med Moo Gruppens standard oppbevaringsplan, som kan endres fra tid til annen, og som er tilgjengelig på forespørsel. Under alle andre omstendigheter behandler Moo Gruppen personopplysninger som behandlingsansvarlig og bestemmer formål og midler for behandling av personopplysninger. Der Moo Gruppen og klient begge fungerer som kontrollører, er partene enige om, og erkjenner at begge parter er uavhengige databehandlere og ikke opererer som felles kontrollere. Kunden erkjenner at som behandlingsansvarlig, velger de å bruke tjenester for å behandle tredjeparts-personlige opplysninger, og som sådan er det å avgjøre måten og formål som tredjeparts personopplysninger behandles for.
9.3 Hvis og når klienten bestiller tjenester, innebærer det overføring av tredjeparts personopplysninger fra Moo Gruppen til en utvikler, eller fra en utvikler til Moo Gruppen:
(a) (a) Partene er enige om at ved overføring av Kundens tredjeparts personopplysninger mellom Moo Gruppen og Utvikler, fungerer Klient som behandlingsansvarlig og Moo Gruppen fungerer som databehandler. Partene erkjenner videre og er enige om at utviklerens rolle i behandlingen av tredjeparts personopplysninger bestemmes av avtalen; og at Moo Gruppen ikke fungerer som behandler på vegne av utvikler.
(b) Kunden autoriserer og instruerer dermed Moo Gruppen til å behandle Tredjeparts Personopplysninger for å legge til rette for Kundens løpende bruk av Tjenestene, inkludert utlevering av visse kategorier av Tredjeparts Personopplysninger til Utvikleren og mottakelse av Tredjeparts Personopplysninger fra utvikleren, slik det kan kreves av tjenesten, inntil klienten instruerer Moo Gruppen om noe annet. Kunden er eneansvarlig for å instruere en utvikler om å slutte å behandle og/eller ødelegge tredjeparts personopplysninger; og
(c) Kunden må sørge for at avtalen er i samsvar med databeskyttelseslovene, inkludert (i) der utvikleren er bestemt av avtalen å fungere som prosessor på vegne av klienten, ved å oppfylle kravene i artikkel 28 i GDPR; og (ii) der oppfyllelse av denne avtalen innebærer en begrenset overføring (som definert nedenfor), ved å etablere og implementere et juridisk grunnlag i
henhold til GDPR artikkel 45-47 med hensyn til den begrensede overføringen (en «dataoverføringsløsning»). I forbindelse med denne seksjonen 10.3 betyr «begrenset overføring» en overføring av personopplysninger til klienter og/eller tredjeparts
personopplysninger fra klient til en utvikler basert utenfor det europeiske økonomiske
samfunnsområdet via Moo Gruppen, noe som vil være forbudt av personvernlovene uten en dataoverføringsløsning.
(d) Standard kontraktsklausuler.
(i) Med forbehold for avsnitt 10.3 (d) (ii) nedenfor samtykker klienten at Moo Gruppen skal, med forbehold om og i henhold til Moo Gruppens avtale med den aktuelle utvikleren, når som helst, og i hvert tilfelle der ingen dataoverføringsløsning er implementert og etablert med hensyn til begrenset overføring (er) i henhold til en avtale, inngå de relevante standardkontraktsklausulene (med tanke på utviklerens status som kontrollør eller prosessor i forbindelse med avtalen) med den aktuelle utvikleren (som ‘dataimportør’) på vegne av klienten (som ‘dataeksportør’), og klienten utnevner herved Moo Gruppen som absolutt agent for dette begrensede formålet i løpet av den aktuelle avtalen. Med forbehold for avsnitt 10.3 (d) (ii) nedenfor, skal alle standard kontraktsklausuler inngått i henhold til foregående setning i denne paragraf 10.3 (d) (i) automatisk anses å tre i kraft, og innlemmes i den relevante avtalen, ved begynnelsen av den relevante begrensede overføringen.
(ii) Hvis det på et tidspunkt blir opprettet og implementert en alternativ dataoverføringsløsning mellom klienten og en hvilken som helst annen relevant utvikler med hensyn til begrensede overføringer (f.eks. blir tredjelandet der utvikleren er etablert gjenstand for en tilstrekkelig beslutning fra EU-kommisjonen ): (A) Skal driften av avsnitt 10.3 (d) (i) ovenfor skal avbrytes med hensyn til alle begrensede overføringer som den alternative dataoverføringsløsningen gjelder for; og (B) en slik alternativ dataoverføringsløsning skal erstatte avsnitt 10.3 (d) (i) (inkludert standard kontraktsklausuler inngått i henhold til denne seksjonen) med hensyn til slike begrensede overføringer.
9.4 Kunden skal vedlikeholde og gjøre personverns retningslinjer som gjelder klientens bruk av tjenestene, i samsvar med databeskyttelsesloven tilgjengelig, for kunder og ansatte og annet personale og brukere i hvert tilfelle, enten det er et faktisk, potensielt eller tidligere tilfelle, og alle andre relevante tredjeparter, og enhver annen registrert hvis personopplysninger den måtte be Moo Gruppen behandle i i samsvar med kontrakten. Personvernerklæringen må inneholde informasjon om at Moo Gruppen kan fungere som behandlingsansvarlig, og slike kunngjøringer må inneholde detaljer om kategoriene av tredjeparts personopplysninger som behandles, formålet med behandlingen og eventuell utlevering av tredjeparts personopplysninger til andre tredjeparter, i hvert tilfelle som det er nærmere omtalt i kontrakten.
9.5 I den grad Moo Gruppen behandler tredjeparts personopplysninger som databehandler på vegne av klienten i henhold til kontrakten, skal Moo Gruppen med hensyn til tredjeparts personopplysninger behandlet i egenskap av databehandler:
(a) bare behandle tredjeparts personopplysninger i den grad det er nødvendig for å oppfylle sine forpliktelser eller for å motta fordelen av rettighetene, i hvert tilfelle i henhold til kontrakten, eller som det kan være nødvendig for å overholde gjeldende lover;
(b) bare behandle tredjeparts personopplysninger i samsvar med kontrakten og med de skriftlige instruksjonene fra klienten, da slike instruksjoner er (i) angitt i disse vilkårene for bruk; eller (ii) skriftlig avtalt mellom partene;
(c) sikre at Moo Gruppen-ansatte som er autorisert til å behandle tredjeparts personopplysninger, er underlagt passende taushetsplikt;
(d) gjøre alle tiltak som kreves i artikkel 32 (Security of Processing) i GDPR,
(e) avhending av behandlingenes art, vil Moo Gruppen bistå klienten med passende tekniske og organisatoriske tiltak, så langt dette er mulig, for å svare på forespørsler om utøvelse av den registrertes rettigheter beskrevet i kapittel III i GDPR (rettigheter av den registrerte). Moo Gruppen har rett til å nekte eller begrense sin bistand med en forespørsel der, etter Moo Gruppens rimelige mening:
(i) retten den registrerte søker å utøve ikke eksisterer;
(ii) det foreligger et unntak som gjelder for utøvelsen av den retten; eller (iii) Kunden er i posisjon til å oppfylle forespørselen uten Moo Gruppens hjelp;
(f) hvis det blir bedt om det, gi rimelig hjelp til klienten slik at de kan oppfylle sine forpliktelser i henhold til artikkel 32 til 36 i GDPR, med tanke på behandlingen og innholdet tilgjengelig for Moo Gruppen;
(g) etter opphør av disse vilkårene vil Moo Gruppen slette alle tredjeparts personopplysninger og/eller overføre alle tredjeparts personopplysninger til klienten som avtalt mellom partene, med mindre lovene som gjelder Moo Gruppen krever lagring av personlig informasjon fra tredjeparten.
(h) når det er bedt om det, gi rimelig informasjon til klienten, utelukkende i den grad det kreves for å demonstrere overholdelse av Moo Gruppens forpliktelser i henhold til denne paragraf 10, og tillate klienten, eller en tredjepartsrevisor som handler under klientens ledelse, å gjennomføre tilsyn, inkludert inspeksjoner, underlagt revisjonsbetingelsene Moo Gruppen har varslet klienten forutsatt at de er i samsvar med GDPR;
(i) Moo Gruppen kan varsle Kunden hvis en instruksjon mottatt fra Kunden etter Moo Gruppens mening er i strid med databeskyttelsesloven, og kan nekte å utføre slik instruksjoner;
(j) varsle kunden om all vesentlig ulovlig utlevering av tredjeparts personopplysninger;
(k) ha rett til å bruke underbehandlere for å utføre tjenestene, forutsatt at slike underbehandlere skal behandle tredjeparts personopplysninger i samsvar med kontrakten;
(l) vil informere kunden om planlagt tilleggs- eller erstatninger for underbehandlere ved å: (i) med respekt for tilknyttede selskaper; eller
(ii) når det gjelder underbehandlere som ikke er tilknyttet affiliate, gi forhåndsvarsel til klienten; og
(m) inngå en skriftlig avtale med alle underbehandlere som inneholder forpliktelser som er likeverdige med de som gjelder Moo Gruppen i denne paragraf 10. Moo Gruppen er ikke rimelig ansvarlig overfor klienten for utførelse av underbehandlerens forpliktelser.
9.6 I den grad Moo Gruppen behandler personopplysninger fra tredjepart som databehandler på vegne av klienten, garanterer og forplikter kunden seg til enhver tid:
(a) Kunden har lov til å behandle og instruere Moo Gruppen til å behandle tredjeparts personopplysninger i samsvar med kontrakten; og
(b) når det kreves av databeskyttelseslovene, vil de informere om og innhente gyldige samtykke fra sine kunder og ansatte og annet personale og brukere i hvert enkelt tilfelle, enten det er et faktisk, potensielt eller tidligere tilfelle, og alle andre relevante tredjeparter, enhver annen registrert hvis personopplysninger kan bli behandlet av Moo Gruppen i samsvar med kontrakten, og at de har hensiktsmessige retningslinjer og prosedyrer på plass for å gi slike varsler og oppnå slikt samtykke.
9.7 I den grad Moo Gruppen er databehandler med hensyn til tredjeparts personopplysninger, pålegger klienten Moo Gruppen å overføre tredjeparts personopplysninger til et kontrahert selskap, som kan være lokalisert i et tredjeland, der slik overføring gjelder levering av tjenestene og er tillatt av underbehandlerne. I den grad Moo Gruppen overfører tredjeparts personopplysninger til et tredjeland i samsvar med denne paragrafen, vil Moo Gruppen (og vil sørge for at hvert kontraktsfestet selskap) utføre sine forpliktelser under underbehandlerne. Før overføringen av tredjeparts personopplysninger til Moo Gruppen vil kunden informere de aktuelle registrerte:
(a) om at tredjeparts personopplysninger kan behandles av behandlere basert utenfor EU;
(b) i den grad tredjeparts personopplysninger inkluderer spesielle kategorier av personopplysninger (som beskrevet i artikkel 9 i GDPR), at tredjeparts personopplysninger kan overføres til et tredjeland som ikke gir tilstrekkelig beskyttelse; og av underbehandlerne og vil gjøre tilgjengelig for de registrerte en kopi av underbehandlerne, samt en kopi av de relevante delene av disse vilkårene for bruk av personvern, på forespørsel.
9.8 Moo Gruppen kan behandle tredjeparts personopplysninger for å opprette aggregerte, anonymiserte eller avidentifiserte opplysninger. Alle aggregerte, anonymiserte eller avidentifiserte opplysninger som deles i denne sammenheng, vil ikke inneholde klientens personlige data eller tredjeparts personlige data. Moo Gruppen kan bruke og avsløre tredjepart slik aggregerte, anonymiserte eller avidentifiserte opplysninger, inkludert for formål med bransjeanalyse og demografisk profilering.
9.9 Kunden kan ikke bruke tjenestene til å behandle personopplysninger som avslører rase eller etnisk opprinnelse, politiske meninger, religiøse eller filosofiske overbevisninger eller fagforeningsmedlemskap; eller genetiske data, biometriske data, data om helse eller data om en fysisk persons sexliv eller seksuelle legning, med mindre du har mottatt skriftlig forhåndsgodkjenning fra Moo Gruppen.
9.10 Kunden samtykker i å yte rimelig bistand for å hjelpe Moo Gruppen til å overholde sine juridiske forpliktelser om personvern eller databeskyttelse, eller forsvare seg mot eventuelle krav eller etterforskninger, i begge tilfeller og på noen måte som oppstår fra eller knyttet til kontrakten. Kunden erkjenner og godtar at Kunden er eneansvarlig for alle personvern- og
informasjonssikkerhetsforpliktelser og -forpliktelser knyttet til data som kunden laster ned, eksporterer eller på annen måte overfører fra tjenestene til kundens eget informasjonsmiljø. Kunden
samtykker til å umiddelbart varsle Moo Gruppen om eventuelle fravalg og juridisk gyldige forespørsler om registrerte rettigheter knyttet til data som Moo Gruppens eier, er i besittelse av eller har kontroll over.
9.11 Kunden erkjenner og godtar at Moo Gruppen kan overføre og bruke kundens personopplysninger for å oppfylle kontrakten, tjenestene og for analyse og optimalisering av Moo Gruppens tjenester generelt.
10. Konfidensialitet
10.1 Hver part («Mottakerpart«) som mottar konfidensiell informasjon fra den andre parten («avslørende/utleverende part«) skal:
(a) holde konfidensiell informasjon om den utleverende parten konfidensiell; og
(b) ikke helt eller delvis avsløre eller utlevere konfidensiell informasjon fra den avslørende parten, til noen annen person uten den avslørende partens forutgående skriftlige samtykke, bortsett fra sine representanter i den grad det er nødvendig for å oppfylle sine forpliktelser i henhold til kontrakten, og deretter gitt at mottakerparten sørger for at dens representanter er klar over og overholder disse konfidensialitetsforpliktelsene.
10.2 Taushetsplikten i henhold til paragraf 11.1 skal ikke gjelde konfidensiell informasjon som:
(a) må avsløres ved lov eller som svar på en gyldig, lovlig etterspørsel fra en lov håndhevelses-, regulerings- eller myndighetsmyndighet, forutsatt at (i den grad det er tillatt å gjøre det) mottakerparten gir alt rimelig varsel om slik avsløring til den avslørende parten;
(b) var kjent for mottakerparten før den ble mottatt fra den avslørende parten; (c) er lovlig i det offentlige rom eller besittelse av en tredjepart annet enn på grunn av brudd; (d) er uavhengig utviklet uten tilgang til den avslørende partens konfidensielle informasjon; eller (e) er autorisert for løslatelse etter skriftlig samtykke fra den avslørende parten.
11. Suspensjon og avslutning
11.1 Med så mye varsel som er kommersielt praktisk, kan Moo Gruppen stanse tjenestene eller si opp kontrakten uten ansvar overfor klienten og med umiddelbar virkning hvis:
(a) Moo Gruppen bestemmer at bruk av klienten eller en hvilken som helst bruker av tjenestene (i) utgjør en vesentlig sikkerhetsrisiko for Moo Gruppen eller en tredjepart; (ii) kan ha en vesentlig negativ innvirkning på tjenestene eller systemene eller dataene til en hvilken som helst annen klient; eller (iii) kan underkaste Moo Gruppen, dets tilknyttede selskaper eller noen tredjepart vesentlig ansvar;
(b) Moo Gruppen har rimelig grunn til å mistenke at klienten og / eller noen av brukerne bruker tjenestene til falske, ulovlige eller uautoriserte formål;
(c) Kunden begår et vesentlig brudd på en hvilken som helst kontraktsperiode, og et slikt brudd er ikke i stand til å avhjelpe, eller, hvis det er i stand til å avhjelpe, ikke utbedres innen en periode på tretti (30) dager etter at den ble skriftlig varslet; eller
(d) en insolvenshendelse av klienten inntreffer, eller klienten opphører eller truer med å slutte å videreføre hele eller vesentlig del av sin virksomhet.
11.2 Tjenesten har en 12 måneders låsings-periode. Kunden kan gi varsel om avslutningen av denne avtalen med tre måneders varsel før innlåsingsperioden er utløpt. Hvis oppsigelse ikke mottas, vil perioden fornyes i ytterligere 12 måneder. Ved oppsigelse vil ikke forskuddsbetaling fra klienten bli refundert. Ved utløpet av oppsigelsestiden vil tjenesten bli deaktivert og slettet, med mindre kunden har flyttet til en ny Moo Gruppen innen en bestemt frist. I slike tilfeller vil klienten kunne bringe moduler og andre tekniske løsninger i kryptert tilstand. Dette gjelder bare hvis kunden har overholdt sine betalingsforpliktelser overfor Moo Gruppen. Hvis ikke, kan Moo Gruppen holde tilbake alle tilberedte tekniske produkter. Kunden bør sørge for sikkerhetskopiering av klientdata, produktdata og lignende før oppsigelsestiden utløper. Moo Gruppen kan ellers si opp avtalen med to måneders varsel.
11.3 Kunden er herved enig i at det ikke skal være noen angrerett i henhold til denne avtalen, for ethvert opphør av avtalen forbeholder Moo Gruppen seg retten til å kreve erstatning for alt av deres direkte og indirekte tap.
11.4 Ved utløp eller oppsigelse av kontrakten:
(a)skal alle utestående beløp og ubetalte beløp som skyldes og skyldes i henhold til kontrakten og / eller en hvilken som helst avtale eller Moo Gruppen-avtale, forfalle umiddelbart; og
(b) ingen av partene skal ha ytterligere rettigheter eller forpliktelser med hensyn til den andre parten, bortsett fra som angitt i denne paragraf 12 og i følgende tilleggsklausuler som skal fortsette med full kraft og virkning: klausul 6 (eierskap og lisensiering) 7 (Skadesløshold), klausul 8 (Ansvarsbegrensning), klausul 9 (Personvern og databruk), klausul 10 (Konfidensialitet), klausul 11 (Generelt) og klausul 16 (Definisjoner).
12. Sosiale medier
12.1 Som en del av tjenestens tilbud, kan du koble kontoen din til online-kontoer du har med tredjeparts tjenesteleverandører (hver slik konto, en «Tredjepartskonto») ved å enten: (1) gi tredjepart Innloggingsinformasjon for kontoen gjennom tjenesten; eller (2) tillate oss tilgang til tredjepartskontoen din, slik det er tillatt i henhold til gjeldende vilkår og betingelser som styrer din bruk av hver tredjepartskonto. Du erklærer og garanterer at du har rett til å utlevere påloggingsinformasjonen til tredjepartskontoen til oss og/eller gi oss tilgang til tredjepartskontoen din, uten å bryte noen av vilkårene og betingelsene som styrer din bruk av gjeldende Tredjepartskonto, og uten å forplikte oss til å betale gebyrer eller gjøre oss underlagt bruksbegrensninger pålagt av tredjeparts tjenesteleverandør av Tredjepartskontoen. Ved å gi oss tilgang til alle tredjepartskontoer, forstår du at (1) vi kan få tilgang til, gjøre tilgjengelig og lagre (hvis aktuelt) alt innhold som du har levert til og lagret på din tredjepartskonto («sosiale nettverket innholdet”) slik at det er tilgjengelig på og gjennom tjenesten via kontoen din, inkludert uten begrensning vennelister og (2) vi kan sende til og motta ytterligere informasjon fra din tredjepartskonto i den grad du blir varslet når du lenker til kontoen din med tredjepartskontoen. Avhengig av tredjepartskontoer du velger, og underlagt personverninnstillingene du har angitt i slike tredjepartskontoer, kan personlig identifiserbar informasjon som du legger inn på tredjepartskontoer være tilgjengelig på og gjennom kontoen din på tjenesten. Vær oppmerksom på at hvis en tredjepartskonto eller tilknyttet tjeneste blir utilgjengelig eller vår tilgang til en slik tredjepartskonto avsluttes av tredjeparts tjenesteleverandør, kan det hende at sosialt nettverksinnhold ikke lenger er tilgjengelig på og gjennom tjenesten. Du vil når som helst kunne deaktivere forbindelsen mellom kontoen din på tjenesten og tredjepartskontoer.
12.2 VENNLIGST MERK AT DIN FORBINDELSE MED TREDJEPARTSTJENESTEYTERE ASSOSIERT MED DITT TREDJEPARTSREGNSKAP KUN ER STYRT AV DIN AVTALE (R) MED SÅDANE TJENESTEYTERE. Vi tar ikke for oss en gjennomgang av innholdet på det sosiale nettverket for noe formål, inkludert, men ikke begrenset til, nøyaktighet, lovlighet eller ikke krenkelse, og vi er ikke ansvarlige for noe innhold på sosiale nettverk. Du erkjenner og godtar at vi får tilgang til e-postadresseboken som er tilknyttet en tredjepartskonto samt kontaktlisten din som er lagret på din mobile enhet eller nettbrett, kun for å identifisere og informere deg om de kontaktene som også har registrert seg for å bruke tjenesten. Du kan deaktivere forbindelsen mellom tjenesten og tredjepartskontoen din ved å kontakte oss ved hjelp av kontaktinformasjonen nedenfor eller gjennom kontoinnstillingene dine (hvis aktuelt). Vi vil prøve å slette all informasjon som er lagret på serverne våre, og informasjon som ble innhentet gjennom en slik tredjepartskonto, bortsett fra klientnavnet og profilbildet som blir tilknyttet kontoen din.
13. Endringer i tjenestevilkårene
13.1 Moo Gruppen forbeholder seg retten til når som helst å gjøre endringer i disse vilkårene ved å publisere en revidert versjon av disse vilkårene på nettstedet. Den reviderte versjonen av vilkårene for bruk vil tre i kraft fra det tidspunktet den ble publisert første gang. Kunden vil være underlagt vilkårene for bruk som gjelder på det tidspunktet kunden bruker tjenestene. Kundens fortsatte bruk av tjenestene indikerer at de aksepterer slike oppdateringer og endringer. Kunden rådes til å sjekke vilkårene for tjenester fra tid til annen for oppdateringer eller endringer som kan påvirke kunden. Moo Gruppen endret sist disse vilkårene for bruk på datoen som ble oppgitt i begynnelsen av disse vilkårene for bruk.
14. Elektronisk kommunikasjon
14.1 Kunden godtar at Moo Gruppen kan gi varsler og annen informasjon om tjenestene til kunden via metoden (e) beskrevet i den relevante paragrafen i disse vilkårene for bruk eller på den måten som er beskrevet nedenfor:
(a) Moo Gruppen kan gi utleveringer som kreves i henhold til lov og annen informasjon om kundens juridiske rettigheter og plikter overfor kunden elektronisk;
(b) Kundens elektroniske signatur (via «gjennomklikking» eller annen metode) på avtaler og dokumenter knyttet til tjenestene har, hvis det kreves eller blir bedt om, samme effekt som om Kunden signerte dem med blekk;
(c) Moo Gruppen kan sende all kommunikasjon, faktureringserklæring, endringer i tjenestene, kunngjøringer og annen utlevering eller informasjon angående tjenestene (samlet definert som «utleveringer» eller «avsløringer») til klienten elektronisk (i) via e-post, (ii ) ved tilgang til et nettsted som Moo Gruppen utpeker i en e-post som de sender til klienten på det tidspunktet informasjonen er tilgjengelig, eller (iii) i den grad loven tillater det, ved tilgang til et nettsted som Moo Gruppen vil generelt utpeke på forhånd for et slikt formål;
(d) hvis klienten ønsker en papirkopi, kan klienten skrive ut en kopi av avsløringen eller laste ned informasjonen for sine arkiver; og
(e) dette samtykke gjelder alle fremtidige opplysninger som sendes til klienten i forbindelse med tjenestene eller kontrakten.
14.2 Ved å samtykke, sier kunden seg enig i at elektroniske utleveringer har samme betydning og effekt som om Moo Gruppen ga utleveringene på papir til Kunden. Når Moo Gruppen sender klienten en e-post eller annen elektronisk melding som varsler klienten om at avsløringen er tilgjengelig elektronisk og gjør den tilgjengelig online, skal dette ha samme betydning og effekt som om Moo Gruppen ga en papiropplysninger til klienten, uansett om Kunden velger å se på, skrive ut eller laste ned avsløringen.
15. Kredittvurdering
15.1 Moo Gruppen kan foreta en kredittvurdering av kunden ved å innhente informasjon fra offentlige kilder og/eller kredittinformasjonsbyråer. Moo Gruppen har rett til å avvise en ordre basert på en vurdering av kundens kredittinformasjon. Moo Gruppen har også rett til å kansellere en bestilling som allerede er initiert, dersom kunden ikke er kredittverdig etter Moo Gruppens mening.
16. Garanti
16.1 For eventuelle tekniske endringer eller oppdateringer som kreves for å tilby lignende tjenester som kunden har rett til i henhold til avtalen, er Moo Gruppens nødvendige endringer forutsatt at kunden blir varslet på forhånd. Merk at dette kan påvirke omfanget, innholdet og leveringsmetoden for tjenester og produkter. Tilsvarende kan visse tjenester avvikles hvis det etter Moo Gruppens skjønn vil være uforholdsmessig ressurskrevende å gi støtte til visse plattformer og systemer som anses som utdaterte. Selv om slike saker kan sees på som en mangelfull forutsetning som kunden eller Moo Gruppen ikke kunne forutse på tidspunktet for avtalen inngikk, blir ingen kompensasjon eller prisavslag besvart for dette. Dette er en normal risiko som klienten må forutse. Hvis slike oppdateringer er nødvendige, kan klienten faktureres etter dette skjønn for dette arbeidet til gjeldende priser. Hvis kunden motsetter seg slike tilpasninger, vil Moo Gruppen ikke holdes ansvarlig for at tjenester / produkter ikke fungerer som forutsatt.
16.2 For bestilt programvare og andre produkter som ikke fungerer som tiltenkt, og/eller tjenestene som tilbys inneholder feil, kan Moo Gruppen velge å trekke ut produktet for reparasjon eller til slutt avvikle hele tjenesten. an kunden kreve tilbakebetalt den delen/delene av kontraktsbeløpet som gjelder den utgåtte tjenesten/produktet. Ingen kompensasjon vil bli gitt der produktet trekkes midlertidig ut for reparasjon/oppdatering/endring. Moo Gruppen en frist for reparasjoner som ikke kan være kortere enn 20 virkedager.
17. Ansvarsfraskrivelse
17.1 TJENESTENE LEVERES AV ET AS OG AS-TILGJENGELIG GRUNNLAG. DU SAMTYKKER AT DIN BRUK AV TJENESTENE ER PÅ DIN EGEN RISIKO. I FULLT OMFATTNING AV TILLATT I LOV, FRASKRIVER VI OSS AV ALLE GARANTIER, UTTRYK ELLER UNDERFORSTÅELSER, I FORBINDELSE MED TJENESTEN OG DIN BRUK DERAV, INKLUDERT, UTEN BEGRENSNING, DE UNDERFORSTÅTTE GARANTIENE FOR SALGSMERKELIGHET, EGNETHET FOR SÆRLIG FORMÅL, OG IKKE-OVERTREDELSE. VI GIR INGEN GARANTIER ELLER UTFØRELSER OM NØYAKTIGHETEN ELLER FULLFØRINGEN AV TJENESTENS INNHOLD ELLER INNHOLDET PÅ NOE NETTSIDER KOPPET TIL DETTE NETTSTEDET, OG VI PÅTAR OSS IKKE ANSVAR FOR (1) FEIL, UHELL, UNØYAKTIGHETER I INNHOLD OG MATERIALER 2) PERSONLIG SKADE ELLER EIENDOMSSKADER, AV HVILKEN SOM HELST NATUR, SOM ET RESULTAT AV TILGANGEN OG BRUKEN AV TJENESTENE, (3) UAUTORISERT TILGANG TIL ELLER BRUK AV VÅRE SIKRE SERVERE OG/ELLER ANNEN PERSONLIG INFORMASJON OG ELLER FINANSIELL INFORMASJON LAGRET DER, (4) AVBRYTNING ELLER AVSLUTNING AV OVERFØRING TIL ELLER FRA TJENESTEN, (5) FEIL ELLER UTSLIPP I ALT AV INNHOLD OG MATERIALER ELLER FOR TAP ELLER SKADER PÅ NOE SLAG PÅFØRT SOM ET RESULTAT AV BRUK AV INNHOLDET SOM ER INNLAGT, SENDT ELLER PÅ ANDRE MÅTER TILGJENGELIG VIA TJENESTEN. VI GARANTERER, ENDORSER, ELLER ANTAR IKKE NOE ANSVAR FOR NOEN PRODUKT ELLER TJENESTE ANNONSERT ELLER TILBUDET AV EN TREDJEPART GJENNOM TJENESTEN, HYPERLENKER PÅ NETTSIDE, ELLER NOEN NETTSIDE FUNKSJONERT I BANNER OG KAN IKKE PÅ NOEN MÅTE VÆRE ANSVARLIG FOR OVERVÅKING AV ALLE TRANSAKSJONER MELLOM DEG OG ALLE TREDJEPARTSLEVERANDØRER AV PRODUKTER ELLER TJENESTER. SOM MED KJØP AV ET PRODUKT ELLER TJENESTE GJENNOM MEDIUM ELLER MILJØ, BØR DU BRUKE DIN BESTE DØMMEKRAFT OG AKTSOMHET DER PASSER.
18. Begrenset ansvar
18.1 I INTET TILFELLE VIL VI ELLER VÅRE LEDERE, ANSATTE ELLER AGENTER, VÆRE ANSVARLIGE FOR DEG ELLER TREDJEPARTER, VEDRØRENDE DIREKTE, INDIREKTE, KONSEKVENTE, TILFELDIGE, SPESIELLE, UNIKE ELLER SKADER. DETTE INKLUDERER TAPT OVERSKUDD, TAPTE MIDLER, TAPT INNTEKT, TAPT DATA SAMT ANDRE SKADER SOM KAN HA SKJEDD SOM FØLGE AV DIN BRUK AV VÅRE TJENESTER – UAVHENGIG AV OM VI HAR FÅTT TIPS OG RÅD OM MULIGHETEN FOR SLIKE SKADER. (UANSETT NOE TIL DET MOTSTRIDENDE INNEHOLD HER), VIL VÅRT ANSVAR OVERFOR DEG, UANSETT ÅRSAK OG HANDLING, KUN VÆRE BEGRENSET TIL BELØPET BETALT AV DEG TIL OSS, UNDER DEN 12-MÅNEDERS PERIODEN FØR HENDELSESFORLØPET. DERSOM DISSE LOVENE GJELDER FOR DEG, ER DET MULIG AT HELE ELLER DELER AV DE OVENNEVNTE MERKNADENE OG BEGRENSNINGER IKKE GJELDE FOR DEG, OG DU KAN HA YTTERLIGERE RETTIGHETER.
19. Generelt
19.1 Enhver parts fraskrivelse av brudd på kontrakten fra den andre parten skal ikke fungere som en fraskrivelse av påfølgende eller andre tidligere brudd av samme eller en annen art. Ingen unnlatelse eller forsinkelse fra en part for å utøve noen av sine rettigheter i henhold til kontrakten, skal utgjøre et frafall av slike rettigheter.
19.2 Hvis en bestemmelse i kontrakten blir funnet å være ugyldig, ikke håndhevbar eller ulovlig, skal slik bestemmelse skilles, og resten av kontrakten vil fortsette med full kraft og virkning.
19.3 Kunden skal ikke overføre kontrakten, eller delegere eller under lisensiere noen av dens rettigheter i henhold til kontrakten uten forutgående skriftlig samtykke fra Moo Gruppen. Enhver oppgave eller overføring i strid med denne paragrafen 19.3 vil være ugyldig. Med forbehold om det foregående, vil kontrakten være bindende for og til fordel for partene og deres respektive etterfølgere og oppdrag.
19.4 Partene er uavhengige entreprenører. Kontrakten skaper ikke et partnerskap, franchise, fellesforetak, byrå, oppdrag eller ansettelsesforhold mellom partene.
19.5 Ingen tredjepart vil ha noen rettigheter under, eller være i stand til å håndheve, kontrakten.
19.6 Kontrakten utgjør hele avtalen mellom partene og erstatter alle tidligere avtaler mellom partene om dens gjenstand. Hver av partene erkjenner at de ikke har stilt seg til noen muntlige eller skriftlige uttalelser til den (enten uaktsom eller uskyldig), annet enn uttrykkelig angitt i kontrakten. Ingenting i denne paragrafen 15.6 skal begrense eller utelukke noe ansvar for svindel.
19.7 Kontrakten er underlagt norsk lov med mindre klienten er registrert i EU, i så fall skal norsk lov regulere kontrakten. Partene underkaster seg ugjenkallelig den eksklusive jurisdiksjonen til Oslo domstol og Oslo tingrett, er arenaer for tvist eller krav som oppstår som følge av eller i forbindelse med kontrakten eller dens gjenstand eller dannelse (inkludert tvister eller krav utenfor kontrakten).
19.8 For å unngå tvil, har ikke denne kontrakten inkludert bestemmelser angående spesifikasjonene og funksjonene til enheter og periferiutstyr, relatert vedlikeholds-, garanti- eller support-forpliktelser
(som skal være gjenstand for separate vilkår mellom klient og tredjeparts forhandler av utstyr/periferiutstyr/leasing enhet, der det er aktuelt.
20. Definisjoner
20.1 I disse vilkårene for Moo Gruppen vil følgende vilkår ha følgende betydning:
- “Kontrahert selskap” betyr hvert kontrahert selskap som har inngått en bindende avtale med Moo Gruppen om å overholde underbehandlerne;
- “Moo Gruppen” betyr Moo Gruppen AS med registrert nummer 917 021 384 og med registrert adresse på Olaf Helsets vei 5, 0694 Oslo;
- «Konfidensiell informasjon» betyr all informasjon, enten det er i skriftlig eller annen form, som er blitt avslørt eller utlevert av en part til den andre parten (i) i fortrolighet; eller (ii) som i sin natur burde betraktes som konfidensiell (uavhengig av om den skriftlig er merket som «konfidensiell»);
- «Kontrakt» betyr kontrakten som ble opprettet mellom Kunden og Moo Gruppen på datoen da Moo Gruppen varslet Kunden via e-post om at den Registrerte Konto ble opprettet, disse vilkårene for bruk som kan endres fra tid til annen, og eventuelle andre dokumenter (inkludert Moo Gruppen App Market Terms) innlemmet som referanse;
- “Avslørende part/utleverende part” har betydningen i paragraf 11.1;
- “GDPR” betyr forordning (EU) 2016/679 om beskyttelse av fysiske personer med hensyn til behandling av personopplysninger og om fri utveksling av slike data;
- “Insolvens” inntreffer, med hensyn til en part, i tilfeller hvor: (i) den parten som tar en beslutning, eller en rettsavgjørelse, om at en slik part skal avvikles (bortsett fra formålene med en bona fide, solvent rekonstruksjon eller sammenslåing); (ii) det blir gjort en ordre om utnevnelse av en sensor eller administrator (eller varsel om en slik faktisk eller foreslått avtale) i forhold til at parten eller en mottaker, sensor eller leder blir utnevnt over hele eller deler av den partens eiendeler eller oppgaver; (iii) personen ikke er i stand til å betale gjelden når den forfaller; (iv) heftelser som er i besittelse av, eller henrettelse, binding eller annen prosess som pålegges eller håndhever, hvilken som helst del av den partens forpliktelse, eiendeler, rettigheter eller inntekter; (v) det blir foreslått, med hensyn til denne parten, en frivillig avtale med kreditorer i henhold til gjeldende lover eller ethvert kompromiss, eller avtale med kreditorer under gjeldende lov; eller (vi) omstendigheter som oppstår som tilsvarer (i) til (v) ovenfor under lovgivningen og tilhørende rettspraksis og praksis som gjelder for den parten (hvor (i) til (v) ovenfor ikke gjelder for den parten);
- “Immaterielle rettigheter” betyr alle patenter, varemerker, tjenestemerker, opphavsrett og beslektede rettigheter, domenenavn, opphavsrettigheter, designrettigheter, databaserettigheter, topografirettigheter og alle andre lignende eiendomsrettigheter, enten registrert, uregistrerte og inkluderer alle søknader (eller rettigheter til å søke) om, og fornyelse eller utvidelse av slike rettigheter og alle lignende eller likeverdige rettigheter eller former for beskyttelse som eksisterer eller vil eksistere nå eller i fremtiden alle verdens deler;
- “Underbehandler” betyr Moo Gruppens behandler som binder selskapets regler (som definert i GDPR);
- «Mottakerpart» har betydningen i paragraf 11.1;
- “Registrert konto” betyr kontoen som er registrert i kundens navn for bruk av tjenestene;
- «Representanter» for klienten betyr deres ansatte, ledere, direktører, agenter, juridiske rådgivere, revisorer og underleverandører; og, med hensyn til Moo Gruppen, menes dets tilknyttede selskaper og de ansatte, offiserer, styremedlemmer, agenter, juridiske rådgivere, revisorer og underleverandører til Moo Gruppen og dets tilknyttede selskaper;
- «Tjenester» betyr tjenester tilknyttet utvikling, hosting, implementering, support, integreringskonsulent, online markedsføring vedrørende e-handelsløsninger, nettsteder, servere og integrasjoner (i) Magento, WordPress, WooCommerce, BigCommerce og etc. levert av Moo Gruppen som kan nås av Moo Gruppen; (ii) innsamling, styring og overføring av data for å lette klientens anskaffelse av tjenester levert av klientinnløseren; (iii) integrasjon med klientanskaffelse av tjenester;
- “Standard kontraktsklausuler» betyr enten (i) der Moo Gruppen er bestemt av tjenesteavtalen til å fungere som prosessor på vegne av klienten, «standard kontraktsklausuler (prosessorer)» (utstedt av EU-kommisjonen under beslutning C (2010) 593); eller (ii) der utvikleren er bestemt av avtalen å fungere som en kontrollør, «standard kontraktsklausuler (kontrollør (sett II))» (utstedt av EU-kommisjonen i henhold til beslutning 2004/915 / EF).
- “Tredjeparts personopplysninger” betyr personopplysninger knyttet til kunder og, i den grad slik informasjon mottas av Moo Gruppen i kraft av bruken av tjenestene, opplysninger som gjelder kundens ansatte og annet personale – nåværende, tidligere og potensiell;
- «Bruker» betyr en person som er autorisert av klienten til å bruke tjenestene; og en slik betegnelse kan omfatte kunder, ansatte og annet personale, konsulenter, entreprenører og agenter til klienten;
- “Nettsted” betyr Moo Gruppens nettsted på https: //www.Moo Gruppen.no og enhver etterfølger eller beslektet side utpekt av Moo Gruppen. Følgende uttrykk skal tolkes som følger: (a) uttrykkene «behandlingsansvarlig», «databehandler», «personopplysninger», «prosess» og «behandling» har betydningen gitt til disse vilkårene i personvernloven (eller Norsk lov ekvivalent for Kundens registrerte i Norge); og (b) ethvert uttrykk introdusert av begrepet «inkludert» skal tolkes som illustrerende og skal ikke begrense betydningen av ordene som fortsetter et slikt begrep.
Ved tolking av kontrakten (med mindre sammenhengen krever noe annet) inkluderer enhver henvisning til enhver lov eller lovbestemmelse, inkludert underordnet lovgivning en henvisning til den loven eller lovbestemmelsen som fra tid til annen kan bli endret, utvidet eller erstattet. Hvis det er inkonsekvens eller konflikt mellom de forskjellige komponentene i kontrakten, vil disse tjenestevilkårene ha forrang i den grad det er slik inkonsekvens eller konflikt, med mindre annet er uttrykkelig angitt.
Moo Gruppen AS
Org. nr. 917 021 384
Olaf Helsets vei 5, 0694 Oslo
E-post: post@moogruppen.no
Tlf: 21 56 66 11